صنایع معدنی

رئیس هیئت عامل ایمیدرو؛

نظام کنترل مدیریت با حضور ۱۰ شرکت بزرگ معدن و صنایع معدنی و توسط ایمیدرو پیاده سازی می شود/ ضرورت هدایت سود انباشته به سمت پروژه های جدید/ صدور ۸۵۰ میلیارد تومان بیمه نامه توسط صندوق بیمه معدن

نظام کنترل مدیریت با حضور ۱۰ شرکت بزرگ معدن و صنایع معدنی و توسط ایمیدرو پیاده سازی می شود/ ضرورت هدایت سود انباشته به سمت پروژه های جدید/  صدور ۸۵۰ میلیارد تومان بیمه نامه توسط صندوق بیمه معدن
پایگاه خبری معدن نیوز - رئیس هیئت عامل ایمیدرو از برنامه پیاده سازی نظام کنترل مدیریت با حضور ۱۰ شرکت بزرگ معدن و صنایع معدنی توسط این سازمان خبر داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، خداداد غریب پور در نشست شرکت های بزرگ معدن و صنایع معدنی با محوریت تسریع در افزایش سرمایه و هدایت آن به سمت طرح های توسعه ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: ایمیدرو در هفته جاری کارگروه کنترل مدیریت در 10 شرکت بزرگ معدن و صنایع معدنی را راه اندازی می کند.
وی افزود: این شرکت ها شامل «فولاد مبارکه»، «فولاد هرمزگان»، «توسعه معادن و فلزات»، «گل گهر»، «چادرملو»، «ملی مس ایران»، «گهر زمین»، «فولاد خوزستان»، «فولاد خراسان» و «آلومینیوم ایران» هستند.
رئیس هیئت عامل ایمیدرو تصریح کرد: کارگروه کنترل مدیریت با برخورداری از کمیته های تخصصی، در قالب 3 کمیته شامل «حاکمیت شرکتی»، «استراتژی» و «سرمایه گذاری و پایش ریسک»، فعالیت خواهد کرد.
وی افزود: این کمیته ها، حرکت شرکت ها را در راستای سیاست ها و اهداف توسعه ای کشور نظیر رشد سرمایه گذاری در طرح ها، افزایش ذخیره سازی مواد اولیه استراتژیک در راستای تداوم تولید، حرکت به سمت ارزش افزوده بالاتر، شفافیت و غیره هدایت خواهد کرد.
غریب پور با بیان اینکه طی سال 97، حدود 16 هزار میلیارد تومان سود انباشته در 10 شرکت معدن و صنایع معدنی مذکور وجود داشته است، تاکید کرد: سرمایه ها را باید به سمت اجرای پروژه های توسعه ای و ملی رهنمون کرد. استراتژی ایمیدرو، توسعه بنگاه های بزرگ و حفظ سود در شرکت ها برای سرمایه گذاری است.
وی با اشاره به اجرای طرح جامع فولاد در کشور، گفت: اگر این طرح به طور دقیق اجرا شود و زنجیره به طور متوازن توسعه یابد، تضاد منافع در این صنعت ایجاد نخواهد شد.
رئیس هیئت عامل ایمیدرو در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: تاکنون صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی در بخش معدن و صنایع معدنی،850 میلیارد تومان (7 برابر سرمایه ثبتی) بیمه نامه صادر کرده است.
غریب پور بیان داشت: طی تفاهم نامه صورت گرفته با بانک صنعت و معدن، این بانک قرار است برای تامین مالی معادن کوچک، تسهیلات پرداخت کند.
وی افزود: تشکیل صندوق حمایت از سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی ضروری است و باید بررسی کنیم مدل مناسب در جهان را در کشور پیاده سازی کنیم.
رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: شاخص بورس از نیمه دوم سال 96 تاکنون 3 برابر (از 90 هزار واحد به حدود 270 هزار واحد) شده و با توجه به روند پیش رو، این رقم حدود 70- 80 هزار واحد دیگر رشد می کند.
وی ادامه داد: به نظر نمی رسد در نیمه دوم امسال، اتفاق خاصی در کشور و دنیا رخ دهد. بنابراین باید بررسی شود که سود پیش بینی شده بنگاه ها به چه میزان تحقق می یابد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد