اخبار استان ها

منابع طبیعی معادن متروکه استان کرمانشاه احیاء و بازسازی می‌شود

منابع طبیعی معادن متروکه استان کرمانشاه احیاء و بازسازی می‌شود
پایگاه خبری معدن نیوز- انشاالله کولانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: فعالیت های معدنی آثار تخریبی بسیاری بر عرصه های منابع طبیعی کشور داشته و در بسیاری از موارد جبران خسارت های حادث شده ناشی از عملیات اکتشاف و بهره برداری غیرممکن است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، وی گفت: این معادن پس از بهره برداری و پایان ذخیره معدنی و یا عدم کیفیت مناسب، رها شده و آثار مخرب بسیاری بر پیکره حساس و شکننده زیست بوم های کشور بر جای می گذارد، لذا با توجه به تصویب قانون اصلاح قانون معادن وظیفه بازسازی و احیاء معادن به عهده سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: در همین راستا اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه پس از احیاء و بازسازی معدن متروکه هرسین با مشارکت مردم، عملیات احیاء و بازسازی دومین معدن متروکه را در دولت‌آباد شهرستان اسلام‌آبادغرب آغاز خواهد کرد.
کولانی گفت: عرصه تخریبی این معدن 32 هکتار می باشد که با اختصاص اعتبار از محل طرح های ملی عملیات مکانیکی در 10 هکتار آن شامل تسطیح خاک های دپو شده و دفن زباله های ساختمانی توام با بذرپاشی و در 22 هکتار آن هم عملیات کپه کاری با بذور مرتعی صورت خواهد گرفت.
او همچنین با اشاره به تاثیرات احیاء عرصه های طبیعی بر روح و روان جامعه گفت: همکاری 2 جانبه صنایع با منابع طبیعی می تواند نقش بسیار مهمی در این گونه فعالیت ها داشته باشد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت، 14 شهرستان، 34 شهر و 2 هزار و 622 روستا دارد و طبق تقسیم بندی کشوری از 160 پهنه معادن فلزی دارای پنج پهنه است که تاکنون در مرحله اول مطالعات اکتشافی معادن 16 نقطه آن برای فعالیت معدن فلزی مثبت اعلام شده است.
تعداد کل معادن استان کرمانشاه براساس آمار سازمان صمت، 225 فقره است که از این تعداد 48 فقره آن، سنگ تزئینی است که معادل 20 درصد معادن استان محسوب می‌شود.
در استان کرمانشاه یک میلیون و 700 هزار هکتار جنگل و مرتع وجود دارد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد