اخبار استان ها

ذخایر اکتشاف شده معدنی کرمان یک میلیارد تن افزایش داشته است

ذخایر اکتشاف شده معدنی کرمان یک میلیارد تن افزایش داشته است
پایگاه خبری معدن نیوز- به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان، این سازمان در دولت تدبیر و امید توانسته با استفاده از تخصص دانشگاه‌ها، افراد با توان فنی و مالی مناسب و استفاده از ظرفیت و تکنولوژی روز، ۴۰ منطقه مستعد معدنی این استان را شناسایی کند و ذخایر قطعی معدنی اکتشاف شده کرمان را از ۴.۷ میلیارد تن به ۵.۷ میلیارد تن افزایش دهد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، مهدی حسینی نژاد افزود: برنامه‌ریزی و فعالیت برای اکتشافات معدنی در استان کرمان با قدرت دنبال می‌شود و در این راستا ذخایر معدنی در نقاطی با ظرفیت بیشتر، شناسایی شده است.

وی اظهار داشت: اکتشافات استان کرمان مربوط به دهه‌های قبل بوده و به صورت خاص در سال 1970 توسط شرکت‌های خارجی در استان کرمان اتفاق افتاد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: این استان ظرفیت خوبی برای چهار زون (بخش) زمین‌شناسی دارای ظرفیت کانی‌زایی، دارد لذا از سال 93 سازمان صنعت، معدن و تجارت به صورت ویژه‌تر بحث اکتشاف را با توجه به سند راهبردی دنبال می‌کند و در این زمینه قرار است در حوزه سنگ آهن و مس قطب شویم لذا اکتشافات باید پیگیری شود.

وی ادامه داد: در سند راهبردی استان کرمان، تولید 240 هزار تن مس کاتد باید به 400 هزار تن برسد.

حسینی نژاد تصریح کرد: این سیاست در سال 93 در قالب تعریف پهنه در مقیاس بزرگ مقیاس در استان کرمان تعریف شده و افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند اکتشافات را در حوزه معدن دنبال کنند، اما متاسفانه برخی اشخاص فاقد توان مالی و فنی در این حوزه ورود کردند و این افراد نه تنها مشکل اکتشاف را رفع نکردند، بلکه موجب بلوکه شدن بخش بزرگی از استان شدند لذا با توجه به قوانین و نیاز استان سیاست پهنه‌ها را تعریف کردیم.

وی افزود: در قالب 25 پهنه 46 هزار کیلومتر مربع از استان را برای اکتشافات معدنی در مقیاس بزرگ را تعریف کردیم و ماحصل آن بانک اطلاعاتی جمع‌آوری شد که اکتشافات در آن موجود است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد