بانک و بیمه

قیمت هر اونس طلا با ۸.۵ دلار کاهش به ۱۴۹۱ دلار رسید/ طلا به کانال ۱۴۰۰ دلار بازگشت

قیمت هر اونس طلا با ۸.۵ دلار کاهش به ۱۴۹۱ دلار رسید/ طلا به کانال ۱۴۰۰ دلار بازگشت
پایگاه خبری معدن نیوز - قیمت جهانی طلا طی روز‌های اخیر افت شدیدی داشته به طوری که قیمت هر اونس طلا دیروز با ۸.۵ دلار کاهش به ۱۴۹۱ دلار رسید.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از رویترز، در حالی که انتظار می‌رود بانک‌های مرکزی بزرگ جهان در واکنش به انتشار آمار‌های ضعیف اقتصاد سیاست‌های پولی انبساطی‌تری را در پیش بگیرند، قیمت طلا امروز اندکی کاهش داشت.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 8.5 دلار کاهش به 1491 دلار رسید.
قیمت جهانی طلا طی روز‌های اخیر افت شدیدی داشته و در حالی که به بیش از 1540 دلار رسیده بود در معاملات روز سه شنبه وارد کانال 1400 دلاری شده است.
بنجامین لو، تحلیلگر موسسه فیلیپ فیوچرز در این باره گفت: «افزایش اشتها برای ریسک پذیری در میان سرمایه گذاران موجب شده تا قیمت فلز زرد در روز‌های اخیر تا حدودی تضعیف شود.»
وی افزود: «ما شاهد تضعیف قیمت در کوتاه مدت هستیم، اما در بلند مدت چشم انداز قیمت طلا همچنان افزایشی است.»
پس از آنکه بانک مرکزی چین اعلام کرد که مقدار پول نقدی که بانک‌ها باید به عنوان ذخیره نگهداری کنند را کاهش داده است و با هدف تقویت اقتصاد این کشور اقدام به آزادسازی بخشی از نقدینگی بانک‌ها کرد، ارزش سهام در بازار‌های بورس جهان شاهد افزایش بود.
در عین حال، آمار‌ها نشان داد که میزان صادرات چین در ماه اوت به شکل غیرمنتظره‌ای کاهش یافته است. به ویژه میزان صادرات چین به آمریکا تحت تاثیر جنگ تجاری افت محسوسی را شاهد بوده است. این آمار‌ها نشان می‌دهد که دومین اقتصاد بزرگ جهان نیازمند اقدامات محرک اقتصادی قوی‌تری است.
دیگر عاملی که موجب تقویت اشتها برای ریسک پذیری شده سخنان جرومی پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا بوده که گفته بانک مرکزی آمریکا برای تداوم توسعه اقتصادی همچنان اقداماتی را «به نحو مقتضی» انجام خواهد داد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد