اخبار استان ها

رئیس هیئت عامل ایمیدرو خبر داد؛

شناسایی ۵ محدوده فسفات و بوکسیت در استان کهگیلویه و بویراحمد/ صدور ۷۵ فقره پروانه بهره برداری معدنی با حجم سرمایه گذاری ۳۳۰۰ میلیارد ریال در کهگیلویه و بویراحمد

شناسایی ۵ محدوده فسفات و بوکسیت در استان کهگیلویه و بویراحمد/ صدور ۷۵ فقره پروانه بهره برداری معدنی با حجم سرمایه گذاری ۳۳۰۰ میلیارد ریال در کهگیلویه و بویراحمد
پایگاه خبری معدن نیوز - رئیس هیئت عامل ایمیدرو اعلام کرد: پنج محدوده فسفات و بوکسیت در استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است. وی همچنین از عملیات اکتشاف بیش از ۹ هزار کیلومتر مربع در این استان خبر داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، خداداد غریب پور که با هدف بررسی اقدامات صورت گرفته در حوزه های اکتشاف و احیای معادن کوچک به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده بود، افزود: تاکنون در حدود سه هزار کیلومتر از مساحت این استان عملیات اکتشاف انجام شده است.
وی افزود: یک هزار کیلومتر مربع آن فاقد معدن بوده و 2 هزار کیلومتر مربع که دارای معادن بوکسیت و فسفات بوده نیز برای اکتشاف در دست اقدام است.
رئیس هیئت عامل ایمیدرو از معدن فسفات "چرام" به عنوان یکی از ظرفیت‌های معدنی در این استان نام برد و گفت: 100 میلیون یورو سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی در این معدن انجام شده است.
با بیان اینکه امسال برنامه اکتشاف 300 هزار کیلومتر مربعی در دستور کار ایمیدرو و یک کنسرسیوم متشکل از شرکت های بزرگ معدنی است گفت: در بخش معادن کوچک مقیاس هر تعداد پروژه که به ایمیدرو معرفی شود، آمادگی داریم حمایت های لازم در بخش تولید، فروش و زیرساخت را داشته باشیم.
وی یکی از محورهای توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد را سرمایه گذاری بر روی بخش معدن دانست و تاکید کرد: زمینه تحقق این مهم نیز ایجاد زیرساخت ها و شناسایی عرصه های معدنی در گام نخست است.
غریب پور افزود: تاکنون 75 فقره پروانه بهره برداری معدنی با حجم سرمایه گذاری افزون بر سه هزار و 300 میلیارد ریال در کهگیلویه و بویراحمد صادر شده است.
وی گفت: این تعداد معدن با اشتغال 754 نفر و دارای بیش از یک میلیارد و 500 میلیون تن ذخیره معدنی هستند.
غریب پور در بخش دیگری با بیان اینکه توسعه پایدار و حفظ محیط زیست از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است عنوان کرد: در این زمینه تفاهم نامه ای با سازمان محیط زیست به امضا رسید و ایمیدرو خود را موظف به رعایت مسائل زیست محیطی می داند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد