آلومینیوم و مس

بازبینی بودجه پروژه Tia Maria توسط کمپانی Southern Copper به دلیل برخی مسائل زیست محیطی

بازبینی بودجه پروژه Tia Maria توسط کمپانی Southern Copper به دلیل برخی مسائل زیست محیطی
معدن نیوز - مدیر مالی و سرمایه‌گذاری کمپانی سوترن کوپر (Southern Copper)، گفت: این کمپانی در حال بررسی امکان ایجاد تغییر در بودجه ۳۰۰ میلیون دلاری پروژه تیا ماریا (Tia Maria) به دلیل برخی مسائل زیست محیطی است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از متال بولتن، مدیر مالی و سرمایه‌گذاری کمپانی سوترن کوپر با اعلام این خبر گفت: ارزیابی مالی مجدد این پروژه در پی تعلیق موقت پروانه ساخت که اخیراً توسط وزارت انرژی و معادن پرو صادر شده است، انجام می‌شود.
در اوایل ماه آگوست، شورای معادن این وزارتخانه ابلاغیه‌ای را منتشر کرد و توضیح داد که بنا به درخواستی که در 19 جولای 2019 توسط دولت منطقه‌ای Arequipa، انجمن کارگران کارخانه فرآوری قند Chucarapi Pampa Blanca و هیئت ساکنان دره Tambo، برای بررسی مجوز این کمپانی داده شده است، این تعلیق صورت می‌گیرد. این بررسی باید ظرف چهار ماه آینده انجام شود.
درخواست‌کنندگان معتقدند که بازبینی مجدد این طرح لازم است، زیرا معدن تیا ماریا در منطقه حفاظت‌شده‌ای موسوم به اکوسیستم «Lomas de Cachendo» واقع‌شده است، جایی که عملیات استخراج ممنوع است.
مقامات کمپانی سوترن کوپر می‌گویند که تصمیم‌گیری در مورد ارزیابی مجدد این طرح در حال انجام است و این پروژه نمی‌تواند برنامه‌های خود در سال جاری که شامل برنامه‌های اجتماعی برای ساکنین اطراف است را به پیش ببرد.
در جریان رویداد Jueves Minero که توسط موسسه مهندسان معادن پرو برگزار شده است، مدیر مالی سوترن کوپر همچنین گفت: این کمپانی که کمپانی تابعه گروپ مکزیکو است، در نظر دارد استدلال‌های حقوقی محکمی را در برابر شورای معادن ارائه دهد تا به‌درستی توضیح دهد که چرا پروژه باید اجرا شود.
وی همچنین در خصوص اعتراضاتی که کشاورزان دره Tambo از اواسط ماه جولای علیه پروژه مس انجام داده‌اند گفت: این کمپانی «بیمه‌نامه محیط زیست» را پیشنهاد می‌کند که از مرحله ساخت پروژه به بعد اعمال خواهد شد.
وی افزود: به‌عنوان مثال اگر یک مزرعه تحت تأثیر عملیات این پروژه قرار گیرد، کمپانی بیمه خسارت‌ها را بر عهده خواهد گرفت و کشاورزان سود ازدست‌رفته را دریافت خواهند کرد.
به گفته وی، این کمپانی معدنی مایل است راه‌حل آنلاین ارائه دهد تا مقامات بتوانند بر پروژه نظارت و بررسی داشته باشند و مشخص شود آیا این پروژه از مقررات زیست‌محیطی پیروی می‌کند یا خیر.
این نخستین بار نیست که کمپانی سوترن کوپر که پنجمین تولیدکننده بزرگ فلز سرخ در جهان ازنظر میزان تولید است، دچار وقفه تولیدی در پروژه تیا ماریا می‌شود.
به‌دلیل مخالفت شدید مردم محلی که نگران تأثیرات زیست‌محیطی این پروژه و احتمال وجود عوارض مضر از جانب این معدن روباز بر محصولات کشاورزی هستند، طرح ساخت این پروژه از زمان شروع در سال 2010 دو بار متوقف و اصلاح ‌شده است.
با این حال، مدیران کمپانی سوترن کوپر امیدوارند که این پروژه تا سال 2020 توسعه یابد. پس از اتمام ساخت، این معدن سالانه 120 هزار تن مس تولید می‌کند و طول عمر آن 20 سال تخمین زده شده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد