فولاد و آهن

رشد تولید زنجیره فولاد تا پایان مرداد ماه/ تنها روند تولید گندله کاهشی است

رشد تولید زنجیره فولاد تا پایان مرداد ماه/ تنها روند تولید گندله کاهشی است
پایگاه خبری معدن نیوز - عملکرد تولید شرکت های بزرگ فعال در زنجیره فولاد گویای این است که در تمامی بخش ها شاهد رشد تولید تا پایان مخرداد ماه بودیم و تنها روند تولید گندله کاهش داشته است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، عملکرد تولید زنجیره فولاد در 5 ماهه اول 98 حاکی از آن است که تولید کنسانتره آهن با 4 درصد رشد به 19 میلیون و 725 هزار تن رسید که بیشترین تولید مربوط به گل گهر با تولید 6 میلیون و 741 هزار تن و سپس چادرملو با تولید 4 میلیون و 267 هزار تن می باشد. این دو شرکت به ترتیب رشد 2 و 15 درصدی را در تولید به ثبت رسانده اند. سنگ آهن مرکزی نیز اگرچه با تولید 2 میلیون و 108 هزار تن سومین تولیدکننده بزرگ کنسانتره کشور در 5 ماهه اول سال است اما افت 7 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشت.
بیشترین رشد تولید مربوط به شرکت سناباد (صنعتی و معدنی توسعه ملی) وابسته به فولاد خوزستان است که رشد 96 درصدی را در تولید داشته است.

در تولید گندله اما شرکت های بزرگ عملکرد منفی داشتند و شاهد افت تولیدات به میزان یک درصد در 5 ماهه امسال بودیم که سبب شد حجم تولید به 17 میلیون و 640 هزار تن برسد. بیشترین تولیدات مربوط به گل گهر با تولید بیش از 5 میلیون تن، فولاد مبارکه با تولید بیش از 3 میلیون تن، فولاد خوزستان با تولید 2 میلیون و 696 هزار تن و میدکو با تولید 2 میلیون و 410 هزار تن بوده است. در مدت مذکور تولید گندله چادرملو نیز یک میلیون و 742 هزار تن گزارش شده است.

در بخش آهن اسفنجی تولید 5 ماهه با رشد 11 درصد به 11 میلیون و 517 هزار تن رسید. بیشترین تولید آهن اسفنجی در مدت مذکور مربوط به فولاد مبارکه با تولید 3 میلیون و 111 هزار تن و سپس فولاد خوزستان با تولید یک میلیون و 698 هزار تن بوده که به ترتیب رشد 4 و 12 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل داشت.

تولید شمش فولاد تولیدکنندگان بزرگ هم با رشد 4 درصدی به 8 میلیون و 540 هزار تن رسید که باز هم بیشترین حجم تولید مربوط به گروه فولاد مبارکه با تولید 3 میلیون و 889 هزار تن می باشد. تولید شمش فولاد خوزستان هم با رشد یک درصدی یک میلیون و 608 هزار تن گزارش شده است. تولید شمش ذوب آهن هم با رشد 6 درصدی 997 هزار تن بوده است.

در نهایت نیز تولید محصولات فولادی تا پایان مرداد ماه با رشد 9 درصدی به 5 میلیون و 834 هزار تن رسیده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد