آلومینیوم و مس

افت چشمگیر تولید آلومینیوم کشور تا پایان مرداد ماه/ بیشترین افت تولید مربوط به آلومینیوم المهدی و هرمزال است/ ایرالکو رشد تولید را شاهد بود

افت چشمگیر تولید آلومینیوم کشور تا پایان مرداد ماه/ بیشترین افت تولید مربوط به آلومینیوم المهدی و هرمزال است/ ایرالکو رشد تولید را شاهد بود
پایگاه خبری معدن نیوز - آمار شرکت‌های بزرگ آلومینیوم سازی کشور (ایرالکو، هرمزال و المهدی) در پنج ماهه نخست امسال گویای تولید ۱۰۳ هزار و ۵۹۳ تن دارد که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۷ کاهش ۳۲ درصدی را نشان می‌دهد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، جداول آماری واحدهای تولیدی مزبور نشان می‌دهد که در مرداد ماه نیز این واحدها با افت 32 درصدی در مقایسه با مرداد پارسال بالغ بر 20 هزار و 387 تن شمش آلومینیوم تولید داشتند که بیشترین افت تولید نسبت به پنج ماهه سال گذشته به ترتیب مربوط به هرمزال و المهدی (بندرعباس) است.

هرمزال در دوره این گزارش 13 هزار و 600 تن شمش آلومینیوم تولید کرد که در مقایسه با پنج ماهه سال 97 کاهش 71 درصدی را ثبت کرد و شمش تولیدی المهدی نیز در این مدت با افت 59 درصدی به 12 هزار و 18 تن رسید.

هرمزال و المهدی (بندرعباس) در پنج ماهه نخست امسال به ترتیب با بیش از 13 و 11.6 درصد از کل تولید را به خود اختصاص دادند، تولید شمش دو واحد یاد شده در مرداد ماه امسال به ترتیب 2 هزار و 968 و 2 هزار و 218 تن ثبت شده که در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته 69 و 62 درصد کاهش تولید را نشان می دهند.

کارخانه ایرالکو (اراک) هم در دوره این گزارش 75 هزار و 763 تن شمش تولید کرد که در مقایسه با پنج ماهه سال گذشته رشد یک درصدی را ثبت کرد و تولید مرداد ماه این واحد صنعتی نیز 14 هزار و 555 تن شمش آلومینیوم بود که در مقایسه مرداد سال گذشته رشد یک درصدی داشت.

علاوه براین تولید پودر آلومینا هم در پنج ماهه ابتدایی امسال به رقم 98 هزار و 480 تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال 97 افت چهار درصدی را نشان میدهد و مرداد ماه امسال هم کارخانه آلومینای جاجرم ( خراسان شمالی) بالغ بر 19 هزار و 412 تن پودر آلومینا تولید کرد که نسبت به مرداد ماه سال گذشته چهار درصد کاهش دارد.

برابر آمار معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، تولید شمش آلومینیوم در چهار ماهه نخست امسال به رقم 83.7 هزار تن رسید و نسبت به 123.4 هزار تن که مربوط به چهار ماهه ابتدایی سال گدشته بود، کاهش 32.2 درصدی را نشان می دهد، علاوه براین پودر آلومینای تولیدی نیز در دوره مورد بررسی به 79.3 هزار تن رسید و در مقایسه با 82.1 هزار تن مربوط به چهار ماهه نخست 97 کاهش 3.4 درصدی را ثبت کرد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد