آلومینیوم و مس

رشد ۸ درصدی تقاضای مس در شمال شرق چین

رشد ۸ درصدی تقاضای مس در شمال شرق چین
پایگاه خبری معدن نیوز - تحلیلگر ارشد مس در موسسه تحقیقاتی فلزات غیرآهنی دولتی Antaike چین گفت: تا سال ۲۰۳۰، تقاضا برای مس در شمال شرقی چین به‌طور متوسط ۸ درصد در سال رشد خواهد کرد. نرخ رشد سالانه ۸ درصد، چهار برابر میانگین رشد کل کشور در سال ۲۰۱۸ است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از متال بولتن، این رشد باعث افزایش سرانه مصرف مس در شمال شرق چین، شامل استان‌های هِیلونگ‌جیانگ، جی‌لین و لیائونینگ به 4،83 کیلوگرم تا سال 2030 می‌شود، یعنی افزایش 132 درصدی از 2،08 کیلوگرم سرانه مصرف مس در سال 2018 در این استان‌ها.

وی افزود: اما این رقم هنوز هم به‌طور قابل‌توجهی پایین‌تر از 8،67 کیلوگرم میانگین سرانه مصرف مس چین در سال گذشته است.

به گفته وی، مصرف کل مس در شمال شرق چین در سال 2018 بالغ بر 950 هزار تن بود که تنها 7،9 درصد از کل تقاضای مس چین در آن سال را به خود اختصاص می‌دهد.

افزایش مصرف مس در این سه استان عمدتاً ناشی از تصمیم دولت چین مبنی بر اجرای برنامه احیای منطقه شمال شرق خواهد بود. این طرح که در ابتدا در سال 2004 ارائه شد و با هدف بهبود اثربخشی بنگاه‌های دولتی و توسعه صنایع جدید در این منطقه انجام شده است، باعث شده که کارخانه‌های قدیمی جایگزین یا بهسازی شوند و زیرساخت‌ها بهبود زیادی یابند.

ظرفیت ذوب مس در منطقه شمال شرق چین به دلیل سیاست‌های حمایتی دولت در قالب طرح احیا و همچنین هزینه‌های کار و انرژی پایین در این منطقه، در ماه‌های اخیر به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است.

 واحد ذوب مس Zijin Mining در استان هِیلونگ‌جیانگ به ظرفیت 150 هزار تن در سال در تاریخ 18 آگوست به بهره‌برداری رسید و مواد اولیه آن در روز 2 سپتامبر وارد این تأسیسات شد. تولید این واحد ذوب در سال جاری 10 هزار تن تخمین زده می‌شود.

 راه‌اندازی واحد ذوب Zijin در این استان باعث افزایش قابل توجه تولید مس در شمال شرق چین خواهد شد. داده‌های منتشرشده در این کنفرانس نشان می‌دهد که تولید مس در این 3 استان در سال 2018 بالغ بر 236 هزار تن بوده است که بیش‌ترین حجم آن توسط کمپانی‌های Huludao Hongyue North Copper Industry North ، Liaoning Yuadong Copper ، Shenyang Xinxing Copper و م Jilin Zijin Copper تولیدشده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد