اقتصاد و صنعت

ای نفت در آستانه جهش هفتگی قرار گرفت

ای نفت در آستانه جهش هفتگی قرار گرفت
پایگاه خبری معدن نیوز- قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۲۹ سنت معادل ۰.۴۵ درصد افزایش به ۶۴ دلار و ۶۹ سنت رسید و در آستانه جهش هفتگی ۷.۷ درصدی قرار گرفت.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، در حالی که پس از تجاوز سعودی ها به مناطقی از یمن تنش ها در خاورمیانه بار دیگر بالا گرفته است، قیمت نفت روز جمعه افزایش داشت و در مسیر رشد هفتگی بیش از 7 درصدی قرار گرفت.
ائتلاف به رهبری عربستان عملیاتی نظامی در شمال شهر بندری حدیده یمن انجام داده و همین مسئله موجب رشد قیمت نفت شده است.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 29 سنت معادل 0.45 درصد افزایش به 64 دلار و 69 سنت رسید و در آستانه جهش هفتگی 7.7 درصدی قرار گرفت که بیشترین رشد هفتگی از ماه ژانویه تاکنون به شمار می رود. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز 45 سنت معادل 0.77 درصد افزایش داشت و به 58 دلار و 58 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا در آستانه ثبت رشد هفتگی 7.1 درصدی قرار دارد که بیشترین رشد قیمت از ماه ژوئن تاکنون است.
پس از حمله روز شنبه پهپادهای یمنی به تاسیسات نفتی عربستان میزان تولید نفت این کشور به حدود نصف کاهش یافت. وزیر انرژی عربستان وعده داده که تا پایان ماه جاری تولید نفت این کشور به وضعیت عادی برگردند و تا پایان ماه نوامبر به 12 میلیون بشکه در روز برسد.
عربستان و آمریکا ایران را به دست داشتن در این حمله متهم کرده اند. اما ایران هرگونه اتهامی را رد کرده و هشدار داده که هرگونه تجاوزی را به صورت قاطع و کوبنده پاسخ خواهد داد.
در همین حال در آمریکا طوفان گرمسیری ایملدا موجب شده تا یکی از پالایشگاه های اصلی این کشور تولید خود را کاهش دهد و یک خط لوله اصلی نفت، پایانه ها و یک کانال کشتی رانی در تگزاس بسته شود.
بازارهای نفت همچنین به مذاکرات تجاری آمریکا و چین در واشنگتن چشم دوخته اند تا ببینند که آیا امیدی برای پایان دادن به جنگ تجاری وجود دارد یا نه.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد