صنعت

مدیر کل صنایع نساجی و پوشاک :

تولید داخل فدای واردات و قاچاق نمی شود

تولید داخل فدای واردات و قاچاق نمی شود
خبرگزاری تخصصی معدن- مدیر کل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت از صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری پوشاک طی ۶ سال گذشته خبر داد وگفت: هیچگاه تولید داخل فدای واردات و قاچاق نمی‌شود.
  بزرگنمايي:

خبرگزاری تخصصی معدن- مدیر کل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت از صادرات 800 میلیون دلاری پوشاک طی 6 سال گذشته خبر داد وگفت: هیچگاه تولید داخل فدای واردات و قاچاق نمی‌شود.
به گزارش معدن نیوز ؛ «مهدی اسلام پناه» با بیان اینکه تولید پوشاک با دو قالب صنعتی و صنفی در کارگاههای سراسر کشور در حال انجام است افزود: هم اکنون هزار و 860 واحد صنعتی پوشاک با سرمایه گذاری هزار و 850 میلیارد ریال در حال فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه تولید پوشاک به دلیل عدم آلایندگی محیط زیست، اشتغالزایی بالا و میزان سرانه سرمایه گذاری کم نسبت به سایر فعالیتهای صنعتی همواره در اولویتهای سرمایه گذاری قرار داشته است افزود: در سالهای اخیر به دلیل وجود محصولات رقیب و مسائل اقتصادی نظیر توان خرید مصرف کننده، امکان افزایش قیمت پوشاک تولید داخل در سطح افزایش قیمت نهاده های تولید وجود نداشته است.
به گفته وی حمایت جدی وهمه جانبه ازسایر دستگاه های اجرایی برای برندسازی بطور شایسته ای صورت نگرفته است و عدم امکان اعطای مجوز صنعتی به واحدهای دوزندگی مستقر در شهرها، توسعه این بخش در قالب صنعتی با سرعت دلخواه همراه نبوده است.
«اسلام پناه» افزود: با وجود موارد یاد شده در شش سال گذشته حدود 800 میلیون دلار  پوشاک صادر شده که میانگین وزنی سالانه 9 هزار و 600 تن و ارزش سالانه 133 میلیون دلار را رقم زده است.
وی اضافه کرد:‌ اگر 300 هزار تن تولید سالانه داخلی پوشاک با دو هزار تن واردات قانونی مقایسه شود؛ ملاحظه می شود که این میزان واردات قابل ملاحظه نیست.
وی در ادامه به برنامه های وزارت صنعت ،معدن و تجارت برای مدیریت واردات و حمایت از واحدهای فعال تولیدی نساجی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر برای جلوگیری از ورود پوشاک نامرغوب از مبادی گمرکی عوارضی با عنوان" حقوق ورودی معادل ریالی" به میزان 25 هزار تومان برای هر کیلو پوشاک وارداتی اعمال می شود که همین مسئله سبب شده تا واردات 6 هزار و 200 تنی پوشاک در سال 84  به دو هزار و400 تن در سال 89 کاهش یابد.
مدیر کل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: مدیریت تعرفه مواد اولیه برای تسهیل دسترسی واحدهای نساجی، اختصاص خط اعتباری انرژی به واحدهای بالا دستی نساجی ،ارائه تسهیلات بانکی و پیگیری مسائل واحدهای نساجی و پوشاک از طریق ستاد تسهیل امور و پشتیبانی واحدهای تولیدی و شهرکهای صنعتی و توجه ویژه به بحث مد
براساس ارزشهای اسلامی وکیفیت تکمیل کالاهای نهایی با توجه به سلیقه مصرف کنندگان در قالب همکاری و حمایت از تشکلها وخوشه های نساجی از دیگر برنامه های حمایتی وزارت صنعت، معدن و تجارت است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد