اخبار استان ها

آمادگی استان مرکزی برای رفع چالش های صنعت سنگ

آمادگی استان مرکزی برای رفع چالش های صنعت سنگ
پایگاه خبری معدن نیوز - استاندار مرکزی از آمادگی استان مرکزی جهت رفع چالش های موجود در حوزه صنعت سنگ جهت هفمکری و چاره اندیشی خبر داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، سید علی آقازاده، استاندار استان مرکزی عنوان کرد: استان مرکزی و شهرستان محلات نعمت های خدادادی فراوانی را در خود جای داده اند و هنر ماست که از این نعمات به نحوی شایسته استفاده کرده و آنرا برای نسل خود و آیندگان حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه بدترین نوع استفاده از نعمات ارزشمند در کشور در حال رخداد است که مخاطرات زیست محیطی بسیاری به همراه داشته است، گفت: محلات و دلیجان دو شهرستان با تنوع اقلیمی و آب و هوای خاص و منابع زیرزمینی بسیار هستند که این منابع باید استفاده و حفظ شوند.

آقازاده تصریح کرد: شهرستان محلات دو مزیت گل به عنوان سمبل لطافت و ظرافت و سنگ به عنوان سخت ترین مخلوق خدا را در کنار یکدیگر دارد و در کنار آن ظرفیت های گردشگری و چشمه سارها پتانسیل بکری را برای این شهرستان ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر اینکه نباید سیاه نمایی کرد، گفت: باید به صورت اجرایی تدبیر و تفکر کرد چراکه فرایند صادرات سنگ به خارج از کشور به نسبت دیگر کشورها گران است و باید زمینه لازم جهت توسعه صادرات با قیمت مناسب صورت گیرد.

استاندار مرکزی اضافه کرد: استان آمادگی دارد که با انجمن سنگ و تشکل های فعال در این حوزه به منظور رفع موانع چاره اندیشی و همفکری کند چراکه برخی از موانع در سطح وزارتخانه، برخی مربوط به گمرک، بانک ها و صنایع و ... است و می توان با همفکری دولت در صدد رفع چالش ها برآمد .


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد