اخبار استان ها

تفاهم نامه خانه صنعت و معدن استان اصفهان با اداره کل محیط زیست

تفاهم نامه خانه صنعت و معدن استان اصفهان با اداره کل محیط زیست
خبرگزاری تخصصی معدن- دبیر کل خانه صنعت و معدن استان اصفهان گفت : تفاهم نامه خانه صنعت و معدن استان اصفهان با اداره کل محیط زیست به منظور پیروی از اصل ۵۰ قانون اساسی منعقد شد.
  بزرگنمايي:

خبرگزاری تخصصی معدن- دبیر کل خانه صنعت و معدن استان اصفهان گفت : تفاهم نامه خانه صنعت و معدن استان اصفهان با اداره کل محیط زیست به منظور پیروی از اصل 50 قانون اساسی منعقد شد.
به گزارش معدن نیوز ؛ "محمود رضا اقارب پرست" با اعلام این مطلب افزود : این تفاهم نامه بنا به اصل 50 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، مبنی بر عمومی بودن وظیفه حفاظت از محیط زیست در کشور و در راستای سیاست ها و اهداف خانه صنعت و معدن استان اصفهان به عنوان سازمانی مردم نهاد ایجاد شد.
وی زمینه های همکاری در این توافق نامه را اجرای پروژه های آموزشی توسط خانه صنعت و معدن برای اعضای این نهاد با همکاری فنی حفاظت محیط زیست استان عنوان کرد و ادامه داد: تهیه و انتشار نشریات چاپی و الکترونیک مورد تایید محیط زیست با مشارکت صاحبان صنایع و معدن کاران عضو ، در راستای ارتقای سطح دانش زیست محیطی و تحقق توسعه پایدار نیز مد نظر قرار گرفته است.
اقارب پرست از دیگر زمینه های همکاری مندرج در این توافق نامه را ارائه راهبردهای قانونی از سوی حفاظت محیط زیست استان در جهت مرتفع نمودن مشکلات زیست محیطی واحدهای صنعتی و معدنی استان دانست و گفت: ایجاد فضای تعاملی برای طرح مسائل و مشکلات صاحبان صنایع و معدنکاران استان و یافتن راهکارها در نشست های مشورتی محیط زیست استان نیز در دستور کار قرار گرفته است.
دبیر کل خانه صنعت و معدن استان اصفهان مشارکت فعال خانه صنعت و معدن با حوزه کارشناسی حفاظت محیط زیست استان در رعایت الزامات زیست محیطی بسیار مهم دانست و خاطر نشان کرد : برگزاری تورهای طبیعت گردی و علمی، آموزشی توسط طرفین در محیط های تحت پوشش نیز از دیگر زمینه های همکاری می باشد.
اقارب پرست همچنین به برگزاری جلسه ای در خصوص این تفاهم نامه اشاره کرد و افزود: این جلسه با حضور نمایندگانی از هیات امنای شهرک های صنعتی ، انجمن های خانه و واحدهای صنعتی بزرگ استان برگزار شد تا در خصوص اجرای تفاهم نامه مذکور هم اندیشی صورت پذیرد.
دبیر کل خانه صنعت و معدن استان اضافه کرد: طی نامه ای از واحد های صنعتی ومعدنی درخواست شده تا تجارب موفق خود در زمینه حفاظت از محیط زیست را به خانه صنعت ومعدن اعلام نمایند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد