ورزش بنگاه ها

حضور قدرتمندانه سایپا در لیگ برتر والیبال

حضور قدرتمندانه سایپا در لیگ برتر والیبال
خبرگزاری تخصصی معدن- دکتر فرهاد نفرزاده یکی از مربیان موفق و با دانش والیبال ایران است که فصل گذشته نیز توانست با برنامه ریزی اصولی تیم جوان شده سایپا را به مقام نایب قهرمانی لیگ برتر برساند.
  بزرگنمايي:

خبرگزاری تخصصی معدن- دکتر فرهاد نفرزاده یکی از مربیان موفق و با دانش والیبال ایران است که فصل گذشته نیز توانست با برنامه ریزی اصولی تیم جوان شده سایپا را به مقام نایب قهرمانی لیگ برتر برساند.
به گزارش معدن نیوز ؛ سایپا قرار است در جام شیخ راشد امارات به عنوان تیم ملی ب جمهوری اسلامی ایران شرکت کند.
روابط عمومی شرکت فرهنگی ورزشی سایپا با نفرزاده در مورد این جام و برنامه های او برای فصل جدید والیبال گفتگویی را ترتیب داده که در زیر می خوانید:

*فصل گذشته تیم والیبال سایپا بازیکنان جوانی را به خدمت گرفت و برخی معتقد بودند این تیم بدون بازیکنان اسم و رسم دار نمی تواند موفقیت های گذشته را تکرار کند اما در نهایت سایپا بازهم به مقام نایب قهرمانی رسید.این موفقیت چگونه به دست آمد؟
-تیم والیبال سایپا تا سال 88 کارنامه خوبی داشت و در لیگ برتر والیبال همواره یکی از 4 تیم برتر کشور بود اما فصل گذشته با کوچ ستاره ها به تیم های دیگر وضعیت فرق کرد و به همین دلیل تصمیم گرفتیم استراتژی نوینی برای والیبال باشگاه سایپا تعریف کنیم. بر این اساس با جذب بازیکنان جوان و آینده دار برنامه ای سه ساله برای والیبال سایپا تعریف کردیم و در این تیم جوان نیز سه چهار بازیکن باتجربه حضور داشتند تا با تلفیقی از تجربه و جوانی پا به مسابقات بگذاریم و در نهایت توانستیم از نام و اعتبار سایپا در لیگ برتر والیبال دفاع کنیم و با برنامه ریزی خوب و تلاش بازیکنان به مقام نایب قهرمانی رسیدیم.

*در فصل جدید لیگ برتر سایپا چگونه وارد مسابقات خواهد شد و چه هدفی را دنبال می کند؟
فصل گذشته برخی از جوانانی که در سایپا حضور داشتند توانستند در پست های خودشان به عنوان پدیده لیگ معرفی شوند و برای فصل جدید نیز تغییراتی در تیم داشته ایم و تعدادی از بازیکنان فصل گذشته از تیم جدا شده اند و بازیکنان جدیدی جایگزین آنها کرده ایم. برنامه سال دوم را از استراتژی تعریف شده پی خواهیم گرفت  و در این فصل هم به امید خدا به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی در لیگ برتر والیبال حضور قدرتمندانه ای خواهیم داشت.

*برخی معقتدند پرداخت دستمزدهای کلان از سوی برخی باشگاه ها به بازیکنان، والیبال کشور را به نابودی می کشاند نظر شما در این مورد چیست؟
من هم با نظر این افراد موافق هستم زیرا اگر پرداخت دستمزد به والیبالیست ها روند منطقی نداشته باشد این اتفاق رخ می دهد. برخی تیم ها با ورود سریع السیر به والیبال دستمزدهای کلان به برخی والیبالیست ها پرداخت می کنند و بازیکنان اسم و رسم دار و در اصطلاح ستاره را جذب می کنند. این باشگاه ها یا در کارشان موفق می شوند یا ناموفق می‌مانند اما در هر دو صورت همانطور که سریع وارد والیبال شده اند سریع هم از گردونه خارج می شوند ولی این ایراد باقی می ماند که  باشگاه های دیگر نمی توانند آن دستمزدهای کلان را پرداخت کنند و به ناچار این بازیکنان که در واقع سرمایه والیبال هستند بیرون گود می مانند و نابود می شوند و در نتیجه والیبال به سمت نابودی می رود. اشکال دیگر این است که بازیکنان تیم های معتبر نیز دستمزد خود را با دستمزد بازیکنان این باشگاه ها مقایسه می کنند و کار مشکل می شود. به همین دلیل است که می گویم روند پرداخت دستمزد به والیبالیست ها باید سیر منطقی داشته باشد.

*قرار است تیم والیبال سایپا به عنوان تیم ملی ب ایران در جام شیخ راشد شرکت کند چطور چنین تصمیمی گرفته شد؟
فدراسیون والیبال امارات از مدت ها قبل از فدراسیون والیبال کشورمان خواسته بود که ایران در این مسابقات شرکت کند اما این مسابقات با تورنمنت اروپا همزمان شد و تیم اصلی ایران در آن رقابت ها شرکت کرد به همین دلیل تصمیم گرفته شد تیم والیبال سایپا به عنوان تیم ملی ب ایران در این رقابت ها شرکت کند.

*ارتباط مربیان باشگاهی با ولاسکو سرمربی تیم ملی والیبال چگونه است؟
هر مربی برنامه ریزی خودش را دارد و ولاسکو نیز چنین کاری را انجام می دهد اما مربیان و باشگاه های دیگر از هیچ کمکی به تیم ملی ایران دریغ نمی کنند و باشگاه ها رابطه خوبی با فدراسیون والیبال دارند و به والیبال ملی ما کمک می کنند.

*باشگاه سایپا در زمینه والیبال پایه چه فعالیت هایی را دنبال می کند؟
با تاکیدهای آرش کوشا مدیرعامل محترم باشگاه سایپا، بحث استعدادیابی و پرورش بازیکن از وظایف اصلی این باشگاه شده است و سایپا تلاش می کند در این زمینه نیز خدمتی به والیبال کشور بکند و بازیکنان مستعد را در باشگاه پرورش دهیم و نگاهی ملی به این مسئله وجود دارد.

*ارزیابی شما از فصل جدید لیگ والیبال چگونه است؟
با توجه به روند یارگیری باشگاه ها باید بگویم لیگ برتر این فصل سخت  تر از گذشته است و تیم ها قدرتمندتر از فصل گذشته هستند و تماشاگران لیگی جذاب تر را شاهد خواهند بود ما هم تلاش می کنیم به عنوان یکی از مدعیان اصلی وارد رقابت ها شویم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد