طلا و نقره

تداوم رشد بازار سهام و بهره‌برداری از معدن طلای زرشوران در سال ۹۲

تداوم رشد بازار سهام و بهره‌برداری از معدن طلای زرشوران در سال ۹۲
خبرگزاری تخصصی معدن- مدیر عامل جدید سرمایه‌گذاری غدیر ضمن پیش‌بینی رشد بازار سهام و قیمت طلا در نیمه دوم سال و اعلام برنامه‌های این شرکت بورسی خبر داد.
  بزرگنمايي:

خبرگزاری تخصصی معدن- مدیر عامل جدید سرمایه‌گذاری غدیر ضمن پیش‌بینی رشد بازار سهام و قیمت طلا در نیمه دوم سال و اعلام برنامه‌های این شرکت بورسی خبر داد.
به گزارش معدن نیوز ؛ غلامعلی کیانی در حالی طی دو ماه گذشته به عنوان مدیرعامل جدید سرمایه‌گذاری غدیر شروع به فعالیت کرده که در نخستین نشست مطبوعاتی خود در نمایشگاه برنامه‌های آتی این شرکت بورسی را اعلام و در مورد آینده بازار سهام و قیمت نفت و همچنین طلا پیش‌بینی‌هایی ارائه کرد.
وی گفت: یکی از برنامه‌های مد نظر ما تاسیس یا خرید یک بانک است تا با قرار گرفتن در کنار آن از فرصت‌ها استفاده کنیم. همچنین افزایش سرمایه حدود صددرصدی از محل اندوخته‌ها در زمستان و قبل از برگزاری مجمع سالانه عملیاتی خواهد شد، علاوه بر این در نیمه اول سال آینده هم افزایش سرمایه دیگری را اعمال خواهیم کرد، چرا که از وضعیت سودآوری مناسب و تقسیم سود قابل توجهی برخوردار خواهیم شد. وی ادامه داد: این در حالی است که طی 15 روز آینده پیش‌بینی سود همه زیرمجموعه‌های غدیر و همچنین هلدینگ غدیر با رشد قابل توجهی روبرو و به سازمان بورس اعلام خواهد شد. بنابراین به همه سهامداران توصیه می‌شود سهام‌شان را حفظ و بیشتر کنند. به گفته این مقام مسئول در حالی هلدینگ نفت و گاز پارسیان تا یک ماه دیگر وارد بورس خواهد شد که این شرکت از محل فروش آلومینیوم تا 2.5 میلیارد دلار فروش خود را افزایش خواهد داد چرا که تا 3 سال دیگر خط تولید یکی از بزرگترین پروژه‌های آلومینیم با یک میلیارد گشایش اعتبار و با تولید سالانه 275 هزار تن راه‌اندازی خواهد شد.
کیانی ادامه داد: علاوه بر این معدن طلای زرشوران با سرمایه‌گذاری حدود 100 میلیون دلاری تا سال 92 به بهره‌برداری خواهد رسید و سرمایه‌گذاری غدیر به سمت معادن خارج از کشور هم حرکت خواهد کرد.
وی در برابر این سوال فارس که چه تحلیلی از آینده بازار سهام با در نظر گرفتن انتخابات مجلس و همچنین قیمت جهانی نفت در 6 ماه دوم دارد پاسخ داد: هر چند انتخابات تعیین کننده است اما بر روی مسائل اقتصادی اثر مستقیمی ندارد، علاوه بر این به دلیل پایان سال مالی اکثر شرکتها در زمستان، بازار سهام با رشد و افزایش روبرو خواهد شد که در این بین لازم است مسئولان از پس‌انداز و سپرده‌های مردمی برای استفاده از فرصت‌های متعدد اقتصاد کشور بهره گیرند.
کیانی در رابطه با تحلیل نفت و طلا هم گفت: به دلیل پرتنش بودن مسائل امنیتی جهان قیمت‌های انرژی از جمله نفت و فرآورده‌های نفتی در نیمه دوم سال افزایش خواهد یافت. قیمت طلا هم به این دلیل افزایش یافته است چرا که درسالهای اخیر معادن پرعیار جدیدی در دنیا کشف نشده است.
به گفته وی طی 5 سال آینده 8 معدن طلای کشور به بهره‌برداری خواهد رسید و از این طریق بخش عمده‌ای از نیاز داخل تامین خواهد شد. کیانی در خاتمه با بیان اینکه سبد سرمایه‌گذاری غدیر در حوزه‌های پتروشیمی، سیمان، مسکن، تجارت، برق و صنعت متعادل خواهد شد گفت: ظرف 6 ماه آینده پروژه‌های ویژه و منحصر به فرد و ویژه این شرکت در حوزه مسکن رو خواهند شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد