سایر

تاکید وزرای دو کشور در کاراکاس ؛

ایران و ونزوئلا مناسبات صنعتی، معدنی و تجاری خود را افزایش می دهند

ایران و ونزوئلا مناسبات صنعتی، معدنی و تجاری خود را افزایش می دهند
خبرگزاری تخصصی معدن- وزیر صنعت، معدن و تجارت در هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری بولیواری ونزوئلا بر افزایش مناسبات صنعتی ، معدنی و تجاری میان دو کشور تاکید کرد.
  بزرگنمايي:

خبرگزاری تخصصی معدن- وزیر صنعت، معدن و تجارت در هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری بولیواری ونزوئلا بر افزایش مناسبات صنعتی ، معدنی و تجاری میان دو کشور تاکید کرد.
به گزارش معدن نیوز ؛ دکتر "مهدی غضنفری" دراین اجلاس که در کاراکاس و با حضور "ریکاردو منندز " وزیر علوم، فناری و صنایع واسطه جمهوری بولیواری ونزوئلا برگزار شد ،بر عزم راسخ کشورمان برای تعمیق و توسعه همکارهای سیاسی و اقتصادی با کشورهای آمریکای لاتین به ویژه جمهوری بولیواری ونزوئلا تاکید کرد .
هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ونزوئلا 31 شهریورماه در کارکاس آغاز شده و به مدت سه روز ادامه دارد .
وزیر صنعت ، معدن و تجارت دراین اجلاس با بیان اینکه برگزاری منظم اجلاس های کمیسیون مشترک بین دو کشور نقش مهمی در افزایش تبادلات بازرگانی و توسعه همکاری های اقتصادی طرفین دارد، افزود: با توجه به سطح بالای روابط سیاسی انتظار می رود تا سطح مناسبات اقتصادی بیش از میزان کنونی باشد.
در این اجلاس همچنین طرفین در خصوص موضوعاتی همچون ساخت خودرو ، تراکتور ، دوچرخه ، احداث کارخانه سیمان و سایر موضوعاتی این چنینی در کشور ونزوئلا به گفت وگو پرداختند.
تفاهمات حاصله میان وزرای دو کشور بر مبنای هفت کمیته صنعت، معدن و تجارت، مسکن و راه و ترابری، مالی و امور بانکی، نفت، کشاورزی و امور زمین، آب و برق و محیط زیست، و سایر امور بود که نتایج حاصله به شرکت های دو طرف ابلاغ شد.
حمهوری بولیواری ونزوئلا کشوری است در شمال آمریکای جنوبی که در سرزمینی با وسعتی بیش از 912 هزار کیلومتر مربع واقع شده است ، برزیل،کلمبیا و گویان  همسایگان این کشور 27 میلیون نفری را در بر می گیرند.
براساس آمارهای رسمی تراز تجاری ونزوئلا همواره مثبت بوده ، براساس آخرین گزارش های رسمی در سال گذشته میلادی میزان واردات این کشور 31.37 میلیارد دلار بوده و در مقابل 64.87 میلیارد دلار صادرات داشته است .
نفت خام ، آهن و فولاد ، سنگ آهن ، آلومینیم ، زغال سنگ ، نیکل ، آکسید آلومینیم ، اوره ، متانول ، پروپیلین ، اقلام صادراتی این کشور را شامل می شود و در مقابل تجهیزات حمل ونقل ، دارو ، خودرو ، شیر خشک ، گوشت گاوی ، روغن سویا ، گندم ، ذرت ، تراکتور دیزلی و مته را از کشورهای مختلف وارد می کند.
آمریکا ، هلند و چین مقاصد مهم صادراتی ونزوئلا محسوب می شود  و در مقابل می توان از کلمبیا، برزیل، آمریکا، مکزیک، جین و پاناما به عنوان شرکای مهم وارداتی این کشور نام برد.
میزان صادرات کالا از ایران به ونزوئلا سال گذشته حدود 68 میلیون دلار بوده است . هم اکنون جمهوری اسلامی ایران پروژه های متعدد خدمات فنی و مهندسی را در این کشور در دست اجرا دارد که رقم آن بالغ بر چهار میلیارد دلار برآورد شده است .
اقلام هم صادراتی ایران به ونزوئلا شامل اجزا و قطعات متفرعات ، بدنه برای سواری ، تراکتورهای کوچک قابل هدایت به وسیله انسان ، قطعات منفصله جهت تولید خودروهای سواری ، بدنه برای سواری ، کلوخ شکن دیسکی ، ماشین های خرد کن سنگ است و از سویی اقلامی چون اجزا و قطعات توربین های بخار ، عصاره های نباتی  و چند نوع کالای دیگر از این کشور وارد می شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد