سایر

در اختتامیه هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و ونزوئلا چند سند همکاری امضا کردند

در اختتامیه هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و ونزوئلا چند سند همکاری امضا کردند
خبرگزاری تخصصی معدن- هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ونزوئلا با امضای چند سند همکاری در کاراکاس پایتخت ونزوئلا به کار خود پایان داد.
  بزرگنمايي:

خبرگزاری تخصصی معدن- هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ونزوئلا با امضای چند سند همکاری در کاراکاس پایتخت ونزوئلا به کار خود پایان داد.
به گزارش معدن نیوز ؛ در مراسم اختتامیه که به ریاست دکتر " مهدی غضنفری " به عنوان رییس اجلاس برگزار شد ، تعدادی از نمایندگان دولتی وفعالان بخش خصوصی دو کشور سند های همکاری در زمینه های کشاوزی ، مسکن و حمل ونقل به امضا رساندند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت دراین مراسم که با حضور وزرای علوم و صنایع پایه و امور خارجه ونزوئلا برگزار شد ،با رضایت بخش خواندن زمینه های همکاری میان دو کشور گفت: توافقات حاصله تهران و کاراکاس را به سمت توسعه روابط پیش خواهد برد .
وی ابراز امیدواری کرد تا در سال های آینده حجم مبادلات و سطح روابط اقتصادی ایران و ونزوئلا بیش از بیش افزایش یابد .
وزیر صنعت ، معدن و تجارت همچنین ویژگی ها و ظرفیت های دو کشور را در زمینه های مختلف مورد توجه قرار داد و گفت : اجلاس مشترک نقش مهمی در معرفی بیشتر زمینه های و افق های پیش روی دارد .
دکتر غضنفری در حاشیه برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک دیدارها  و مذاکرات جداگانه ای در چارچوب مذاکرات کمیته های کاری با سه وزیر معدن ، بازرگانی و امور خارجه ونزوئلا داشت .
هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ونزوئلا 31 شهریور با فعال شدن هفت کمیته کاری صنعت ، معدن و تجارت ، مسکن و راه و ترابری ، مالی و امور بانکی ، نفت ، کشاورزی و امور زمین ، آب و برق و محیط زیست و سایر امور در کاراکاس آغاز به کار کرد .
ساخت خودرو ، تراکتور ، دوچرخه ، احداث کارخانه سیمان ، مسکن ، همکاری های کشاورزی از جمله محورهای گفت وگو دراین اجلاس کمیسیون مشترک بود .
حمهوری بولیواری ونزوئلا کشوری است در شمال آمریکای جنوبی که در سرزمینی با وسعتی بیش از 912 هزار کیلومتر مربع واقع شده است ، برزیل ،کلمبیا و گویان  همسایگان این کشور 27 میلیون نفری را در بر می گیرند
میزان صادرات کالا از ایران به ونزوئلا سال گذشته حدود 68 میلیون دلار بوده است . هم اکنون جمهوری اسلامی ایران پروژه های متعدد خدمات فنی و مهندسی را در این کشور در دست اجرا دارد که رقم آن بالغ بر چهار میلیارد دلار برآورد شده است .
اقلام مهم صادراتی ایران به ونزوئلا شامل اجزا و قطعات متفرعات ، بدنه برای سواری ، تراکتورهای کوچک قابل هدایت به وسیله انسان ، قطعات منفصله جهت تولید خودروهای سواری ، بدنه برای سواری ، کلوخ شکن دیسکی ، ماشین های خرد کن سنگ است و از سویی اقلامی چون اجزا و قطعات توربین های بخار ، عصاره های نباتی  و چند نوع کالای دیگر از این کشور وارد می شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد