معدن

دانشگاه به کمک بزرگترین معدن آهک کشور آمد/ هزینه های حفاری و انفجار ۲۰ درصد کاهش می یابد

دانشگاه به کمک بزرگترین معدن آهک کشور آمد/ هزینه های حفاری و انفجار ۲۰ درصد کاهش می یابد
پایگاه خبری معدن نیوز- با امضای قرارداد تحقیقاتی برون دانشگاهی بین دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود و معدن برکشاهی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین معادن سنگ‌آهک کشور، هزینه‌های حفاری و انفجار این معدن تا ۲۰ درصد کاهش می‌یابد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، دکتر صاحبعلی منافی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود گفت: این طرح از سوی دکتر محمد تاجی از اعضای هیات علمی گروه مهندسی معدن این دانشگاه که فردی شناخته‌شده در عرصه مهندسی انفجار معادن کشور است، ارائه‌شده و وی تاکنون موفق به انجام چندین طرح در صنایع دفاع و صنایع معدنی شده است.

منافی افزود: در قراردادی که با این معدن به امضا رسیده انجام پروژه تحقیقاتی فروش فناوری بهبود عملیات حفاری و مدل پیش‌بینی قابلیت حفاری چال‌های انفجاری معدن سنگ‌آهک برکشاهی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود به‌عنوان مجری طرح انجام می‌شود.

عضو هیئت علمی گروه مهندسی معدن دانشگاه آزاد شاهرود هم در مورد طرح یادشده با بیان اینکه برطبق این قرارداد به دنبال ارتقای فهم مهندسی در حوزه سرویس و نگهداری ماشین‌آلات حفاری چال‌های انفجاری و همچنین کاهش سیستماتیک یا نظام‌دار هزینه‌های تمام‌شده معدن بویژه در قسمت حفاری و انفجار هستیم گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید و هزینه‌های نهادهای انرژی لزوم کاهش سیستماتیک هزینه‌های استخراج در معادن امری ضروری است.

دکتر محمد تاجی با بیان اینکه این طرح با مبلغ 160 میلیون ریال عملیاتی می‌شود افزود: به دلیل حسن انجام قراردادهای گذشته درباره انجام عملیاتی و مناسب طرح‌های برون دانشگاهی، یکی از بزرگ‌ترین معادن سنگ‌آهک کشور ترغیب به انجام طرح بهینه‌سازی و ارتقای فناوری حفاری و همچنین مدیریت برنامه سرویس و نگهداری ماشین‌آلات حفاری چال‌های انفجاری خود با این دانشگاه شد.

تاجی بابیان اینکه در این راستا دانشگاه در حال مذاکره به‌منظور عقد قرارداد جدید در همین حوزه با یک معدن مشابه دیگر نیز است گفت: این قرارداد به مدت 8 ماه با تهیه پایگاه داده‌های عملیات حفاری و انفجار و ماشین‌آلات مربوطه و تحلیل و آنالیز آنها و همچنین افزایش ارتقای سیستم برنامه تعمیر و نگهداری، کاهش مصرف سرمته‌ها، کاهش مصرف سوخت و کاهش تعویض قطعات مصرفی انجام می‌شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد