اخبار استان ها

البرز، استانی موفق در جذب سرمایه گذاری و صادرات غیرنفتی

البرز، استانی موفق در جذب سرمایه گذاری و صادرات غیرنفتی
خبرگزاری تخصصی معدن- مزیت های نسبی و مطلق البرز نشان از آن دارد که این منطقه بزودی به عنوان نخستین استان کشور در جذب سرمایه گذاری های صنعتی تبدیل خواهد شد.
  بزرگنمايي:

خبرگزاری تخصصی معدن- مزیت های نسبی و مطلق البرز نشان از آن دارد که این منطقه بزودی به عنوان نخستین استان کشور در جذب سرمایه گذاری های صنعتی تبدیل خواهد شد.
به گزارش معدن نیوز ؛ استان البرز با توجه به مزیت های نسبی و مطلق خود جاذبه های زیادی برای سرمایه گذاری دارد به نحوی که در 7 ماه گذشته مجموع سرمایه ثابت 8 فقره جواز تاسیس صادره، بیش از 9 هزارو500 میلیارد ریال است که با میانگین هزار و 180 میلیارد ریال (برای جواز تاسیس) جایگاه استان البرز را به عنوان اولین استان صنعتی کشور در بخش سرمایه گذاری صنعتی مطرح می‌کند.
بر همین اساس، استان البرز با توجه به مزیت های موجود از جمله راه های مواصلاتی، خطوط ریلی، منطقه ویژه اقتصادی پیام، نیروی انسانی مناسب و مراکز تحقیقاتی متعدد، جاذبه های فراوانی برای سرمایه گذاران صنعتی دارد.
براساس این گزارش؛ با توجه به زیرساخت های موجود ایجاد صنایع برتر، تاسیس شهرک صنعتی دارویی، هوافضا و خودرو از اولویت های صنعتی این استان به شمار می آید.
 همچنین هم اکنون بیشترین سرمایه گذاری صورت گرفته در بخش صنایع غذایی استان انجام شده است به طوری که بیش از 15 هزار نفر در 471 واحد صنایع غذایی این استان فعالیت دارند.
سرمایه گذاری صورت گرفته در بخش صنایع غذایی البرز بالغ بر  20 هزار و 606 میلیارد ریال است که این میزان سرمایه گذاری,استان را به قطب اصلی تولید و سرمایه گذاری کشور در بخش صنایع غذایی تبدیل کرده است.
همچنین البرز پنجمین استان صنعتی کشور محسوب می شود به طوری که این استان دارای 3 شهرک صنعتی مصوب دولتی، 2 شهرک صنعتی مصوب خصوصی و 4 منطقه و ناحیه صنعتی است که با مصوبه اخیر ستاد تسهیل مقرر شد این چهار منطقه نیز از تسهیلات ویژه شهرک های صنعتی بهره مند شوند. همچنین مصوبه احداث 3 شهرک صنعتی جدید نیز در استان اخذ شده است.
هم اکنون محصولات 100 واحد تولیدی و صنعتی استان به خارج از کشور صادر می شود که این مهم یکی از مزیت های اصلی این استان محسوب می شود.
در بخش معدن نیز استان البرز دارای حدود 50 پروانه بهره برداری، 6 گواهی کشف و 28 پروانه اکتشاف می باشد. مصالح ساختمان بالغ بر 70 درصد معادن استان را به خود اختصاص داده است. از بین شهرستان های استان، ساوجبلاغ و طالقان با دارا بودن 24 پروانه بهره برداری، 6 گواهی کشف و 12 پروانه اکتشاف، بعنوان مهمترین شهرستان ها از لحاظ تعدادمعادن فعال و پتانسیلهای معدنی می باشند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد