آلومینیوم و مس

در فصل تابستان صورت گرفت ؛

رشد ۳ درصدی تولید مس ۱۴ شرکت معدن کاری برتر جهان

رشد ۳ درصدی تولید مس ۱۴ شرکت معدن کاری برتر جهان
خبرگزاری تخصصی معدن- تولید مس شرکت‌های معدن کاری برتر جهان به‌رغم کاهش عیار سنگ معدن، در ۳ ماهه دوم سال با افزایش همراه بود این در حالی است که این شرکت ها در ۳ ماهه نخست سال افت تولید داشتند.
  بزرگنمايي:

خبرگزاری تخصصی معدن- تولید مس شرکت‌های معدن کاری برتر جهان به‌رغم کاهش عیار سنگ معدن، در 3 ماهه دوم سال با افزایش همراه بود این در حالی است که این شرکت ها در 3 ماهه نخست سال افت تولید داشتند.
به گزارش معدن نیوز ؛ براساس آمارهای بدست آمده، بهبود عملیات پروژه‌های معدنی عامل اصلی افزایش تولید مس در 3 ماهه دوم سال بوده است. علاوه بر این تعدادی از پروژه ها که ساخت آنها حدود 5 سال قبل آغاز شده هم اکنون به بهره برداری رسیده اند.
این گزارش با تاکید بر اینکه افزایش تولید مس در یک دوره3 ماهه نمی تواند از نگرانی ها در خصوص کسری عرضه سال جاری بکاهد،می افزاید: در طی 5 سال آینده چند پروژه جدید به بهره‌برداری می رسند اما ظرفیت تولید آنها حدود 200 تا 300 هزار تن در سال بوده و متاسفانه پروژه عظیمی مشابه معدن اسکوندیدا در بین آنها وجود ندارد. از این رو حجم تولید افزوده شده نمی تواند کسری تولید مورد انتظارکه به افزایش قیمت مس به 11 و یا حتی 12 هزاردلار بر تن منجر می شود را جبران کند.
براساس این گزارش،در بین 13 شرکت معدن کاری که جمعا حدود ده درصد مس جهان را تولید می کنند، شرکت آنتوفاگاستا نمای برجسته ای داشت. تولید مس این شرکت به لطف افزایش تولید در معدن اسپرانزا با ظرفیت 100 هزار تن در سال،17 درصد در 3 ماهه دوم افزایش پیدا کرد.
همچنین طرح توسعه 2/8میلیارد دلاری لوس برونسس از دیگر پروژه‌های مهم در شیلی به شمار می رود. این معدن به شرکت آنگلو امریکن تعلق داشته و خط تولید آن در 3 ماهه پایانی سال جاری به بهره برداری می رسد. لوس برونسس در 3 سال اول فعالیت خود، سالانه بطور متوسط 278 هزار تن مس تولید می کند.
بنابراین گزارش،یکی از تحلیلگران موسسه CPM Group معتقد است، برای جبران کسری عرضه، حجم تولید بیش از این می بایست افزایش یابد این در حالی است که تولید مس در معدن اسکوندیدا به دلیل کاهش عیار سنگ معدن، در 6 ماه نخست سال جاری 14 درصد نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرد.
در این بین شرکت کودلکو بعنوان بزرگترین تولیدکننده مس در جهان طی این مدت بیش از 800 هزار تن مس تولید کرد که این میزان در مقایسه با سال گذشته 4/2 درصد افزایش داشت.

اخبار مرتبط ؛
رشد 6 درصدی تقاضای مس چین


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد