خودرو و صنایع وابسته

اثر تخریبی کیت ها و مواد افزودنی به سوخت

اثر تخریبی کیت ها و مواد افزودنی به سوخت
خبرگزاری تخصصی معدن- کیت ها و مواد شیمیایی که به عنوان کاهنده مصرف سوخت در بازار عرضه می شود، نمی تواند اثرگذار در کاهش مصرف سوخت باشد، بلکه در موارد زیادی اثر مخرب زیست محیطی نیز ایجاد می کند.
  بزرگنمايي:

خبرگزاری تخصصی معدن-   کیت ها و مواد شیمیایی که به عنوان کاهنده مصرف سوخت در بازار عرضه می شود، نمی تواند اثرگذار در کاهش مصرف سوخت باشد، بلکه در موارد زیادی اثر مخرب زیست محیطی نیز ایجاد می کند.
به گزارش معدن نیوز ، کیوان وزیری مدیر اجرا و نظارت بر استانداردهای خودرو با بیان این مطلب، گفت: این نوع از محصولات تنها به منظور سودجویی و سوء استفاده از شرایط افزایش قیمت سوخت عرضه می شود و مخصوصا روی سیستم های انژکتوری مجهز به ECU هیچ اثری ندارند.
وی افزود: کیت هایی که روی مسیر هوای ورودی نصب می شوند، ممکن است در خودروهای کاربوراتوری تاثیر بسیار ضعیفی داشته باشد، اما در موتورهای انژکتوری برخوردار از طراحی روز جهانی، انژکتورها تا جای ممکن به محفظه احتراق نزدیک شده و طراحی سرسیلندر ودریچه ها به گونه ای است که جریان مناسب هوا به سوخت ایجاد می کند؛ لذا این قبیل کیت ها عمدتا" افت عملکرد و بازده تنفسی و راندمان موتور و نیز قابلیت رانندگی خودرو ( کاهش شتاب صفر تا صد ) را در پی دارد.
وزیری اشاره به نوع دیگری از کیت هایی که با ادعای کاهش مصرف سوخت به بازار آمده، گفت: این دسته کیت ها که روی لوله های سوخت نصب می شود، نیز هیچ اثری در کاهش مصرف سوخت نداشته و عرضه کنندگان تنها برای فروش محصولات خود از طرق مختلف تبلیغ می کنند که انتشار کاتالوگ های گوناگون از آن جمله است.
مدیر اجرا و نظارت بر استانداردههای خودرو  افزود: در علم موتور و قوای محرکه، نیز تا کنون در خصوص اثر این قبیل وسایل اضافه مقاله علمی و مورد تایید داده نشده است.
وی موادی را که به سوخت افزوده و با عنوان مکمل و یا قرص کاهش مصرف از آن نام برده می شود، مخرب ترین ماده در اینَ زمینه نام برد و عنوان داشت: این مواد به دلیل افزایش آلایندگی و  اثر عمیق تخریبی و متالورژیکی و زیست محیطی باید صد در صد غیر قانونی از نظر استانداردهای آلایندگی اعلام شود.
وزیری خورندگی و اختلال در ایمنی و عملکرد موتور (EMS) را از دیگر عواقب استفاده از این قبیل افزودنی ها نام برد و رفتار رانندگی را مهم ترین عامل در کاهش مصرف سوخت دانست و از مراجع و نهادهای مرتبط خواست تا به فرهنگ سازی در مورد بهبود رفتار رانندگی در سیکل شهری پر ترافیک با پرهیز از شتاب گیری و ترمز گیری شدید و همچنین در سیکل اتوبان با حرکت ثابت بین 110-90 کیلومتر بر ساعت ، اقدامات لازم از نگاه آموزشی و امکانات ایاب و ذهاب بیشتر  بعمل آورند .
وی افزود : اگر اینگونه وسایل و ادوات مورد تایید قرار می گرفت قطعا" در خطوط تولید کلیه خودروسازان معتبر جهانی با توجه به رقابت پذیری در کاهش مصرف سوخت و ارتقاء سطح آلایندگی استفاده می شد .


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد