طلا و نقره

طلا در بازارهای جهانی افزایشی است

طلا در بازارهای جهانی افزایشی است
پایگاه خبری معدن نیوز- پس از آنکه ژاپن سیاست پولی خود را بدون تغییر حفظ کرد و در حالی که سرمایه گذاران توجه خود را معطوف نشست های دیگر بانک های مرکزی جهان و سایر رویدادهای اقتصاد این هفته کرده اند، قیمت طلا امروز شاهد افزایش نسبی بود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز- قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد افزایش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به 1277 دلار و 61 سنت رسید.

در آستانه نشست دو روزه کمیته سیاست گذاری فدرال رزرو آمریکا، اعلام احتمالی رئیس بعدی فدرال رزرو آمریکا و انتشار آمارهای بازار کار این کشور، بازار طلا همچنان جانب احتیاط را در پیش گرفته است.

 ناآرامی های سیاسی در کاتالونیا نیز محور توجه فعالان بازار طلاست و تجار نشست این هفته بانک مرکزی انگلیس را که احتمالا بحث در مورد نرخ بهره در آن مطرح خواهد شد را نیز از نزدیک رصد می کنند.

 بر اساس این گزارش، قیمت فلز زرد از ابتدای ماه اکتبر تاکنون حدود 0.3 درصد کاهش یافته و در صورتی که اتفاق غیرمنتظره ای در جلسه جاری رخ ندهد، این دومین کاهش متوالی ماهیانه قیمت فلز زرد خواهد بود.

 قیمت طلای آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر نیز امروز با 0.02 درصد افزایش به 1278 دلار رسید.

 جفری هالی، تحلیلگر بازار طلا گفت: بازار نفسش را حبس کرده و منتظر است ببیند در نیمه دوم هفته جاری که آمارهای اقتصادی متعددی منتشر می شود چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

 پس از آنکه بانک مرکزی ژاپن تصمیم گرفت با وجود کاهش جزئی در پیش بینی نرخ تورم برای سال مالی جاری، سیاست پولی خود را تغییر ندهد، ارزش دلار در برابر ین ژاپن امروز تغییر خاصی را شاهد نبود.

 بعد از انتشار گزارهایی در مورد متهم شدن اعضای ستاد انتخاباتی ترامپ به دست داشتن در پرونده دخالت روسیه در انتخابات 2016 آمریکا، ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امروز با 0.4 درصد کاهش مواجه بود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد