بانک و بیمه

مراسم معارفه مدیرعامل بانک صنعت و معدن برگزار شد

مراسم معارفه مدیرعامل بانک صنعت و معدن برگزار شد
خبرگزاری تخصصی معدن- مراسم معارفه قربان دانیالی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن در محل ساختمان مرکزی این بانک برگزار شد.
  بزرگنمايي:

خبرگزاری تخصصی معدن- مراسم معارفه قربان دانیالی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن در محل ساختمان مرکزی این بانک برگزار شد.
به گزارش معدن نیوز ؛ در این مراسم که با حضور معاون وزیر اموراقتصادی و دارایی ، دودانگه معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت، احمدی دبیرکل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، تعدادی از اعضاء هیأت مدیره بانک های دولتی و معاونین ومدیران بانک صنعت ومعدن برگزار شد آقای دانیالی ضمن اشاره به فعالیت های بانک در حمایت از بخش صنعت ومعدن ابراز امیدواری کرد که این بانک بتواند با توان مضاعفی به ایفای نقش خود در عرصه اقتصاد کشور بپردازد.
مدیرعامل بانک صنعت ومعدن ، طرح همکاری میان بانک های ملی و صنعت ومعدن در قالب طرح خدمت را از دستاوردهای دوران مدیریت مهندس پیشرو توصیف کرده و افزود: امیدواریم این همکاری در آینده میان بانک های صنعت ومعدن و صادرات نیز شکل بگیرد.
وی در ادامه سخنان خود به تشریح دستاوردهای دوران40 ماهه مدیریت مهندس پیشرو در بانک صنعت ومعدن پرداخته و بیان داشت : سپرده های این بانک از پایان سال 1386 تا پایان سال 1389، 108 درصد رشد یافته است.
به گفته دانیالی سهم بانک صنعت ومعدن در تأمین مالی بخش صنعت ومعدن از کل نظام بانکی در ابتدای سال 1386 تنها 5 درصد بوده است که این رقم در حال حاضر به 5/14 درصد رسیده است.
مدیر عامل بانک صنعت و معدن تصریح کرد، تعداد شعب بانک در این مدت از 41 شعبه به 65 شعبه رسیده و فعالیت های ارزی که در پایان سال 1386 در ستاد بانک متمرکز بوده هم اکنون در 22 شعبه ارزی بانک صنعت ومعدن انجام می گیرد.
وی در بخشی از سخنان خود ابراز امیدواری کرد که بانک بتواند در قالب استراتژی تدوین شده صنعتی توسط وزارت صنعت،معدن وتجارت گام های مؤثرو مستمری را درجهت توسعه صنعتی کشور بردارد. معاون اموربانکی و بیمه وزارت اموراقتصادی و دارایی یکی دیگر از سخنرانان این مراسم بود که به تشریح پایه های اساسی نظام اقتصادی کشورمان پرداخت.
دکترابوالحسنی هستیانی با اشاره به این که براساس سند چشم انداز 20 ساله ، کشورمان باید تاسال 1404 با حفظ هویت اسلامی و انقلابی به جایگاه اول اقتصادی – علمی و فناوری در سطح منطقه برسد، اسلامیت نظام اقتصادی را از الزامات رشد و توسعه اقتصادی کشورمان بر شمرد.
ایشان افزایش نظارت برای جلوگیری از سفته بازی را مورد تأکید قرارداد و تأکید کرد که پول نباید از فرایند تولید و خدمات فاصله بگیرد، زیرا در این صورت فعالیت های ربوی و غیر مشروع شکل خواهد گرفت .
این مقام اقتصادی کشورمان بحران ایجاد شده در نظام سرمایه داری غرب را ناشی از وجود ربا در نظام یاد شده دانست و ابراز امیدواری کرد که با شکل گیری یک الگوی اقتصادی پیشرفته اسلامی در کشورمان کشورهای سرمایه داری بتوانند راه نجات خود را در مکتب اسلام پیدا کنند.
دکترابوالحسنی ضمن اشاره به این که وضعیت تحریم اقتصادی مسئولیت بانک های تخصصی ، نظیر بانک صنعت ومعدن را مضاعف ساخته است افزود : نظام تأمین مالی در کشورما، نظامی بانک محور است و برای کاهش میزان فشار بر بانک ها باید عوامل دیگری برای تأمین مالی طرح های صنعتی در کشور ایجاد شود.
محمود دودانگه معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت نیز در این مراسم بانک صنعت ومعدن را یکی از مهم ترین بانک های تخصصی کشور معرفی کرده و افزود : این بانک در طول حیاتش توانسته است بخوبی از توسعه صنعتی کشور حمایت کند.
وی افزود با توجه به اینکه اخیراً دوتن از اعضای هیئت مدیره این بانک بعنوان مدیران عامل بانکها انتخاب شده اند این موضوع نشان دهنده رضایت از عملکرد این بانک و مطلوب داشتن آن توسط مقامات عالی کشورمی باشد.
معاون وزیرصنعت ، معدن و تجارت با اشاره به این که حل مشکل اشتغال نیز یکی از مواردی است که نیاز به همکاری میان آن وزارت و بانک صنعت ومعدن دارد تأکید کرد : این بانک علاوه بر ایفای نقش خود به عنوان حامی بخش صنعت ومعدن در سلامت اداری نیز پیشتاز بوده و میتواند برای نظام بانکی کشور یک الگوی مناسبت باشد .
یادآور می شود در ابتدای این مراسم مهندس پیشرو گزارش کوتاهی از فعالیت های بانک صنعت ومعدن طی دوران مدیریت خود را برای حاضران ارائه کرد.
مدیرعامل سابق بانک صنعت ومعدن در این گزارش ضمن اشاره به سفرهای استانی و بررسی مشکلات صنعتگران ، افزایش تعداد شعب، افزایش سهم بانک صنعت ومعدن از کل نظام بانکی در تأمین مالی طرح های صنعتی و معدنی از مجمع عمومی بانک به خاطر انتخاب شایسته مهندس دانیالی تشکر کرد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد