صنعت

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران:

باید جلوی قاچاق سیگار گرفته شود

باید جلوی قاچاق سیگار گرفته شود
خبرگزاری تخصصی معدن- مدیرعامل شرکت دخانیات ایران در مراسم امحاء ۱۸۰ میلیون نخ سیگار قاچاق گفت : اگر ورود سیگارهای قاچاق مهار نشود بطور قطع سلامت مردم آسیب به خطر می افتد.
  بزرگنمايي:

خبرگزاری تخصصی معدن- مدیرعامل شرکت دخانیات ایران در مراسم امحاء 180 میلیون نخ سیگار قاچاق  گفت : اگر ورود سیگارهای قاچاق مهار نشود بطور قطع سلامت مردم آسیب به خطر می افتد.
به گزارش معدن نیوز ، حسین طلا با بیان این مطلب افزود : متاسفانه به دلیل  برخی قوانین ودستورالعمل های متناقض زمینه ورود سیگارهای قاچاق به کشوربه صورت گسترده به کشور فراهم است.
وی خاطر نشان کرد : سود  ناشی از  فروش محصولات صنعت دخانیات کشور در چهار ماهه نخست امسال 245 میلیون تومان  بوده که نسبت به مدت مشابه خود در سال قبل که 15 میلیارد تومان بوده کاهش محسوسی رانشان می دهدکه تامل برانگیز است.
حسین طلا یادآور شد :  برای ما سلامتی انسانها اهمیت اساسی دارد  و با وجود اصل کلی دارا بودن انواع مواد سمی در سیگار و مضربودن آن از سوی دیگر سیگارهای تولید شده در داخل کشور از استانداردهای جهانی برخوردار بوده و میزان نیکوتین ،‌ قطران و... موجود در این سیگارها بیش از میزان استاندارد نیست.
مدیرعامل شرکت دخانیات ایران در تکمیل مطلب خود افزود :   شرکت دخانیات ایران با دارا بودن آزمایشگاههای پیشرفته تمام سیگارهای وارداتی را مورد آزمایش قرار داده و ودر صورت داشتن استانداردهای لازم  اجازه واردات آنرا می دهد .
وی با بیان اینکه استعمال دخانیات یک واقعیت بوده  و می بایست  بازار دخانی و صنعت دخانیات کشور مدیریت شود، افزود:  همچنین  ما با وزارت بهداشت در خصوص مضرات سیگار و تاثیر آن بر سلامتی هم تاکید داریم  ولی می بایست بازار مصرف محصولات دخانی داخلی را  نیز مدیریت کنیم.
حسین طلا  افزایش قاچاق سیگار را برای صنعت سیگار کشورمزاحم دانست و گفت :‌ کاهش درآمد دولت ، افزایش خروج ارز از کشور ، افزایش گرایش به فعالیت های غیر مولد ، قباحت زدایی از گرایش به قاچاق ، قرار دادن  شرکت دخانیات ایران در مرز ورشکستگی ، خروج مدیریت بازار توزیع مصرف کالای دخانی از حوزه دولت ، تهدید بیکاری برای 69 هزار نفر شاغل در صنعت تولید دخانیات و قرار گرفتن بازار پرسود محصولات دخانی به دست قاچاقچیان جملگی  از مشکلات حاصل از قاچاق سیگار محسوب می شود.
مدیر عامل شرکت دخانیات یادآور شد:با نگاهی به مصرف سیگار در  سال  گذشته  می بینیم تنها 40 درصد تولید داخلی  با ارزش  11 درصد از کل ارزش  ریالی آن توسط  شرکت دخانیات صورت گرفته است  و مابقی بازار 3 هزار میلیارد تومانی در دست قاچاقچیان سیگار بوده است.
براساس گزارش واصله از روابط عمومی شرکت دخانیات ایران حسین طلا  در پایان گفت : با تمام توان و با همکاری ستاد مرکزی مبارزه با کالا و ارز ، نیروهای نظامی و انتظامی و وزارت بازرگانی و اصناف محترم مبارزه با قاچاق کالا را ادامه داده  و در این راستا  از سایر نهادهای مرتبط با این موضوع امدادمی جوییم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد