صنعت

فرهنگ، ساختار و نیروی انسانی لازمه مدیریت موفق

فرهنگ، ساختار و نیروی انسانی لازمه مدیریت موفق
خبرگزاری تخصصی معدن- رئیس هیئت عامل ایدرو گفت: رویکرد مدیریتی موفق باید بر فرهنگ مناسب ساختار مناسب و نیروی انسانی مناسب تکیه داشته باشد.
  بزرگنمايي:

خبرگزاری تخصصی معدن- رئیس هیئت عامل ایدرو گفت: رویکرد مدیریتی موفق باید بر فرهنگ مناسب ساختار مناسب و نیروی انسانی مناسب تکیه داشته باشد.
سید مجید هدایت در هفتمین کنفرانس توسعه منابع انسانی، نیروی انسانی را بنا به گفته مقام معظم رهبری ثروت اصلی جهاد اقتصادی دانست و گفت: طراحی و مدیریت پایگاه اطلاعات مدیران صنعت، سامانه پرورش مدیران با رویکرد جهانی و طراحی و مدیریت پایگاه بهینه سازی منابع انسانی را از کارکردهای سازمان گسترش در حوزه توسعه منابع انسانی برشمرد.
«هدایت» رفع وابستگی،‌ کاهش فاصله طبقاتی،‌ کارآمدسازی، ‌رفع محرومیت، ‌ارتقاء بهره وری و کسب اقتدار و نیز کاهش تبعات بحران های اقتصادی را از جمله اهداف جهاد اقتصادی ذکر و بر نقش منابع انسانی در جهاد اقتصادی تاکید کرد.
وی گسترش رقابت در سطح بین المللی و جهانی تمایل دولت ها به کاهش تصدی گری در امور اجرایی ،‌ تقسیم کار و بهینه سازی در استفاده از منابع انرژی، حذف دیدگاههای سنتی و نیز کاهش اقتصاد یارانه ای و توسعه روشهای جدید مدیریت و کسب و کار و ارزش آفرینی به صنایع دانش بنیان را از ویژگیهای اقتصادی جهانی ذکر کرد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: مدیریت بهینه ذخایر ارزی فرصت برای کاهش نرخ سود سپرده ها و تسهیلات بانکی، کاهش واردات کالاهای واسطه ای و برنامه ریزی برای تولید آنها و جذب سرمایه های خارجی و انتقال به حوزه تولید فرصتهایی است که در سایه بحران جهانی می توان برای کشور متصور بود.
شرایط داخلی کشور و چشم انداز 1404، اجرای اصل 44 و برنامه پنجم توسعه و نیز طرح تحول اقتصادی از دیگر مواردی بود که به گفته هدایت می توان با اجرای درست آنها به فرصتهایی در سایه سکان اقتصادی جهانی دست یافت.
وی تاثیر در ساختار سازمانها جهت تفکیک حوزه های مالی و انسانی، ایجاد انجمن مدیریت منابع انسانی، تولید دانش در این حوزه و رشد بیشتر شاخص بهره وری منابع انسانی را از ثمرات برگزاری کنفرانس عنوان کرد و تصریح کرد : رشد شاخص قهرمانی بهره وری نیروی انسانی به مکانیزمی جهت افزایش توان رقابتی شرکتها و بنگاههای ایرانی تبدیل شده است.
به بیان وی ایمان و باور قلبی به نقش منابع انسانی تخصیص ظرفیتهای لازم به توسعه منابع انسانی، ایجاد شرایط محیطی لازم برای رشد استعدادها، طرح ریزی و هم راستایی استراتژی های منابع انسانی با راهبردهای سازمانی و نیز آماده سازی کارکنان برای حرکت در مسیر اهداف سازمانی از راهکارهای مدیریت منابع انسانی با رویکرد جهانی به شمار می روند.
هدایت اضافه کرد : ایجاد ارزش افزده سازمانی ، کارکرد استراتژیک و تحول گرایانه در حوزه توسعه منابع انسانی از جمله انتظاراتی از مدیران منابع انسانی در فضای جهاد اقتصادی است.
بازآفرینی مدل های موفق و مدیریتی در ایران، استعدادیابی سازمانی، توجه به تقطه پروری و شایسته ---- و طرح ریزی محیط و ساختار مناسب از دیگر انتظارات از مدیرات منابع انسانی بود که هدایت به آنها اشاره کرد.
وی از صاحبنظران، متخصصین و نخبگان حوزه مدیریت منابع انسانی دعوت کرد تا درخصوص تبیین مدیریت جهانی و الگو سازی در حوزه توسعه منابع انسانی اقدام کنند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد