اخبار استان ها

استان خوزستان اولین استان کشور در جذب سرمایه گذاری

استان خوزستان اولین استان کشور در جذب سرمایه گذاری
خبرگزاری تخصصی معدن- رئیس سازمان صنایع و معادن خوزستان گفت: استان خوزستان اولین استان کشور در جذب سرمایه گذاری طی ۷ ماهه اول سالجاری می باشد.
  بزرگنمايي:

خبرگزاری تخصصی معدن- رئیس سازمان صنایع و معادن خوزستان گفت: استان خوزستان اولین استان کشور در جذب سرمایه گذاری طی 7 ماهه اول سالجاری می باشد.
به گزارش معدن نیوز ؛ سید خلف موسوی افزود: در این مدت112 پروانه بهره برداری با سرمایه ای بالغ بر 1342 میلیارد تومان صادر گردیده است.
موسوی گفت: این استان با توجه به مزیت های منحصر به فردی از جمله راههای مواصلاتی، دسترسی به آب های بین المللی، وجود صنایع عظیم شیمیایی و پتروشیمی و صنایع جانبی، وضعیت مطلوب کشاورزی وشیلات، همجواری با کشور های حوزه ی خلیج فارس و عراق، وجود نیروی انسانی فنی و مستعد و مراکز تحقیقاتی، جاذبه های فراوانی برای سرمایه گذاران صنعتی دارد.
موسوی با اشاره به این مطلب که بیشترین سرمایه گذاری در بخش صنایع غذایی استان صورت گرفته است ، بیان داشت: از ابتدای سالجاری 33 واحد صنعتی با سرمایه ای بالغ بر 744 میلیارد تومان در زمینه محصولات غذایی و آشامیدنی
راه اندازی شده که بیش از 1080 نفر در این واحد ها مشغول به کار شده اند.
وی افزود:بیشترین میزان سرمایه گذاری صورت پذیرفته در استان بعد از محصولات غذایی وآشامیدنی مربوط به کک وفراورده های حاصل از نفت با سرمایه گذاری بالغ بر 5635 میلیارد ریال، محصولات کانی غیر فلزی با سرمایه گذاری بالغ بر 164 میلیارد ریال، محصولات فلزی با سرمایه گذاری 44 میلیارد ریال و ... می باشد.
رئیس سازمان صنایع ومعادن میزان اشتغال ثبت شده را در این مدت پنج هزار فرصت شغلی ذکر کرد که از این تعداد 2593 فرصت شغلی مربوط به واحد های صنعتی است که در سالجاری به بهره برداری رسیده اند.
موسوی گفت: در زمینه صدور جواز تاسیس نیز تاکنون 364 فقره جواز صادر گردیده که میزان سرمایه گذاری پیش بینی شده برای آنها 6132 میلیارد تومان می باشد .
وی همچنین تعداد طرح توسعه صادر شده را 14 فقره ذکر کرد که با سرمایه گذاری 116 میلیارد تومان 459 فرصت شغلی فراهم نموده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد