آلومینیوم و مس

فرماندار ورزقان تاکید کرد:

کمک مس سونگون به ورزقان بسیار چشمگیر است

کمک مس سونگون به ورزقان بسیار چشمگیر است
خبرگزاری تخصصی معدن- طی ۲ سال گذشته مس سونگون ضمن مشارکت در برنامه های فرهنگی ،اجتماعی به طرح های مختلف شهرستان کمک های خوبی داشته است.
  بزرگنمايي:

خبرگزاری تخصصی معدن- طی 2 سال گذشته مس سونگون ضمن مشارکت در برنامه های فرهنگی ،اجتماعی به طرح های مختلف شهرستان کمک های خوبی داشته است.
به گزارش معدن نیوز ؛ فرماندار شهرستان ورزقان با بیان این مطلب در جریان بازدید از مجتمع مس سونگون و اشاره به این که طرح های توسعه این مجتمع از مصوبات هیئت دولت است، اظهار داشت : کمک های مس سونگون به شهرستان ورزقان بسیار چشمگیر بوده است.
محرم فروغی افزود: شرکت مس علاوه بر کمک های مالی در ساخت جاده و گشایش راه های روستایی نیز نقش اساسی داشته است.
 وی،ورزقان را یکی از مناطق بی نظیر ایران اسلامی دانست و ابراز امیدواری کرد،با ادامه این کمک ها شاهد توسعه شهرستان و محرومیت زدایی از آن باشیم.
همچنین مدیرکل امور خانواده و بانوان استاندار آذربایجان شرقی ،در بازدید از مجتمع مس سونگون با اشاره به پیشرفت مجتمع مس سونگون گفـت: پیشرفت طرح های توسعه مجتمع مس سونگون نتیجه همدلی و حرکت برادرانه مسولین مجتمع مس سونگون و منطقه است .
نسرین پیرسمساری افزود:تحریم ها تاثیری در پیشرفت طرح های توسعه این مجتمع نخواهد داشت و همچنان قدرتمندانه به سوی تحقق اهداف عالی شرکت مس گام خواهیم بر داشت .
مشاور استاندار دراموربانوان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه برای سومین بار از این مجتمع و خط تولید بازدید می کند، اظهار داشت : نیازی به آمار و ارقام نیست چراکه شاهد بالندگی، توسعه یافتگی و روند رو به رشد مجتمع هستم و تغییرات به راحتی قابل درک است .
پیرسمساری با اشاره به اینکه وجود نمایشگاه دائمی از صنعت مس و ملزومات مسی و همچنین لزوم استفاده از صنایع مسی می تواند بسیار موثر و مثمر ثمر باشد، ابراز امیدواری کرد با کمک مجتمع مس سونگون صنایع دستی مس از طریق شهرستان ورزقان احیا شده و با اجرایی شدن این مهم مشکلات اشتغال دراین شهرستان رفع شود .
مدیر مجتمع مس سونگون هم در ادامه این بازدید ضمن خیر مقدم به بازدید کنندگان گزارشی از روند تولید و پیشرفت طرح های توسعه مس را ارائه داد.
مهندس رضا شریفی گفت: از نظر تولید با همت کارکنان و مسئولین شرکت مس و منطقه روند بسیار خوب و رو به رشد از لحاظ کمی و کیفی داریم .
مدیر مجتمع مس سونگون افزود: امروزه کنسانتره مجتمع مس سونگون یک محصول شناخته شده و برند پرطرفدار در دنیا است چرا که به لحاظ مرغوبیت و کیفیت از نوع بسیار خوب و مرغوب در جهان است .
شریفی با اشاره به هزینه های موجودو لزوم استفاده صحیح از منابع انرژی تاکید کرد: برنامه های بسیاری در مجتمع انجام شده و کمیته بهینه سازی مصرف انرژی تشکیل شده و قدم های موثری در کاهش مصرف آب وبرق و انرژی برداشته شده است .
وی گفت: مسائل زیست محیطی بسیار مورد توجه مسئولین مس است و هزینه های زیادی برای حفاظت از محیط زیست و اقدامات پیشگیرانه انجام شده است که حاصل آن را در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود .
مدیر مجتمع مس سونگون اضافه کرد : با اجرای طرح های توسعه در آینده،  تولید و در نتیجه در آمد مجتمع از مس 2 برابر خواهد شد و این در آمد باعث می شود که تمام مردم استان از مس بهره مند شوند.
وی اظهار داشت: هدف ما ایجاد عمران و آبادی منطقه است و مسولین ارشد منطقه و شرکت ملی صنایع مس ایران نیز از این موضوع حمایت می کنند.
شریفی در پایان با تاکید بر اهمیت اکتشافات در شرکت ملی صنایع ایران گفت: برای کمک به افرادی که در صنعت مس سرمایه گذاری کرده اند شرکت مس حاضر است،معادن افرادی که در حال حاضر در بخش معدن به صورت خصوصی تلاش می کنند و امکان ادامه کار ندارند را با قیمت کارشناسی دادگستری خریداری کند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد