صنعت

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

پذیرش ریسک ها، عامل مهم ارتقای توان داخلی

پذیرش ریسک ها، عامل مهم ارتقای توان داخلی
خبرگزاری تخصصی معدن- مدیریت نوآورانه پروژه های کلان ملی، می تواند نویدبخش روزهای خوب صنعت و اقتصاد کشور باشد.
  بزرگنمايي:

خبرگزاری تخصصی معدن- مدیریت نوآورانه پروژه های کلان ملی، می تواند نویدبخش روزهای خوب صنعت و اقتصاد کشور باشد.
به گزارش معدن نیوز ؛ مجید هدایت با بیان این مطلب افزود: به دلیل وسیع بودن حوزه های صنعتی و نیازهای کشور و نیز وجود متغیرهای متعدد در امر مدیریت پروژه ها، برای خودکفایی و تولید ثروت ملی، انسجام کافی در پیشبرد سرفصل های اصلی صنعت کشور الزامی است.
هدایت تصریح کرد: اصلی ترین موانع ما در این مسیر، دشواری تامین کالاها، مقرون بصرفه نبودن و عدم امکان ورود به تمامی حوزه های صنعتی و عدم امکان مشارکت گسترده در بازارهای جهانی بویژه در حوزه صنایع پیشرفته است.
رییس هیات عامل ایدرو اضافه کرد: اگر استراتژی مدیریت توسعه کشور در شرایط خاص تدوین نشود و اولویت هایمان با توجه به نیروی انسانی، سرمایه، فناوری و ابزار مشخص نگردد، در ارتقای توان داخلی موفق نخواهیم شد.
وی همچنین بر لزوم تعیین همپوشانی حوزه ها و نهادهای مختلف برای ایجاد هم افزایی در پیشبرد پروژه ها و سوق دادن دانش، تجارب و سرمایه ها بسوی پروژه های کلان ملی تاکید کرد.
هدایت افزود: باید برای بنگاه های بزرگ، متوسط و کوچک خصوصی و تخصصی فرصت ایجاد شود و در تمام رشته های اولویت دار، چندین بنگاه بزرگ و متوسط به وجود آید.
وی پذیرش مناسب و معقول ریسک ها را یک عامل مهم در ارتقای توان داخلی ذکر کرد و گفت: پذیرش ریسک ها مهمترین مساله در ارتقای توان داخلی است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عمده ریسک ها را در حوزه کیفیت، کمیت، قیمت، تاخیرها و خسارت ها عنوان کرد و اظهار داشت: ریسک ها باید توسط حاکمیت، مدیران، پیمانکاران و کارفرمایان پذیرفته شود و بیمه ها باید در این حوزه فعالانه وارد شوند.
گفتنی است سومین همایش ارتقای توان داخلی با شعار "مدیریت نوآورانه" و با حضور مدیران صنعتی، اساتید دانشگاه ها و اندیشمندان داخلی امروز در محل سالن همایش صدا و سیما آغاز شد و تا فردا ادامه دارد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد