طلا و نقره

تولید طلا در کشور تا ۲۵ تن در سال قابل افزایش است

تولید طلا در کشور تا ۲۵ تن در سال قابل افزایش است
خبرگزاری تخصصی معدن- رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی ایران اعلام کرد: تولید سالانه طلا در ایران ۳ تا ۵ تن است که با بهره‌برداری از معدن طلای ساریگونی تا ۲۵ تن هم قابل افزایش خواهد بود.
  بزرگنمايي:

خبرگزاری تخصصی معدن- رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی ایران اعلام کرد: تولید سالانه طلا در ایران 3 تا 5 تن است که با بهره‌برداری از معدن طلای ساریگونی تا 25 تن هم قابل افزایش خواهد بود.
به گزارش معدن نیوز ؛ محمد تقی کره ای در نشست خبری امروز با اشاره به مطالعات اکتشافی ذخایر معدنی طلا گفت: ظرفیت مناسبی در زمینه اکتشاف طلا در کشور وجود دارد و محدوده های زمین شناسی ذخایر طلا مشخص شده و کارهای پایه ای برای اکتشاف صورت گرفته است.
کره ای درباره معدن طلای ساریگونی گفت: ابتدا گواهی کشف برای ذخیره قطعی 14 تن ارائه شده بودکه هم اکنون با اطمینان به 60 تن طلا رسیده و برآوردها این است که ذخیره احتمالی ساریگونی به 140 تن هم می رسد. وی گفت: ایران یک درصد مساحت خشکی های دنیا را دارد و تنوع مواد معدنی در آن نشان می دهد که ایران می‌تواند حداقل یک درصد ذخایر طلای دنیا و یک درصد میزان تولید طلای دنیا را به خود اختصاص دهد.
رئیس سازمان زمین شناسی افزود: هم اکنون تولید طلا در دنیا 2500 تن در سال است و در ایران هم باید به 25 تن برسد. کره ای در باره بودجه های سازمان زمین شناسی در سال جاری گفت: این بودجه 22 میلیارد تومان بوده که 60 درصد آن تاکنون تخصیص یافته است. کره ای در پاسخ به سوالی در باره اکتشاف اورانیوم گفت: از لحاظ قوانین سازمان زمین شناسی می تواند در اکتشاف تمامی مواد معدنی به جز مواد پرتوزا نقش آفرینی کند و فعالیتهای خاصی در اکتشاف اورانیوم ندارد.  
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با اعلام توجه ویژه رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت به مطالعات ژئوفیزیک هوایی گفت: ایران در کانون منطقه ای دنیا قرار گرفته و جایگاه ممتازی دارد و تلاش می کنیم با روش های اکتشافی جدید، شرایط مساعدتری را در اکتشافات معدنی فراهم کنیم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد