سایر

محوری ترین اصل ادغام توجه به نیروی انسانی کارآمد است

محوری ترین اصل ادغام توجه به نیروی انسانی کارآمد است
خبرگزاری تخصصی معدن- قائم مقام وزیر صنعت، معدن وتجارت و معاون توسعه مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی گفت: محوری ترین اصل ادغام توجه به نیروی انسانی و توجه به شایسته سالاری است.
  بزرگنمايي:

خبرگزاری تخصصی معدن- قائم مقام وزیر صنعت، معدن وتجارت و معاون توسعه مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی گفت: محوری ترین اصل ادغام توجه به نیروی انسانی و توجه به شایسته سالاری است.
به گزارش معدن نیوز ؛ « فریدون احمدی » در نشست خبری در جمع نمایندگان رسانه های گروهی افزود: با ادغام وزارتخانه های سابق « صنایع و معادن » و « بازرگانی » وزارتخانه یکپارچه ای ایجاد شده که فرآیند تولید وتجارت را یک پارچه انجام می دهد.
وی در ادامه خاطر نشان کرد : این معاونت دو وظیفه اساسی دفاع از حقوق پرسنل در مقابل وزارتخانه و دفاع از حقوق وزارتخانه در مقابل پرسنل و ایجاد تعادل میان این دو را دارد .
احمدی در ادمه با بیان اینکه 40درصد سرنوشت اقتصادی کشور در این وزارتخانه رقم می خورد ، یادآور شد : در فرآیند ادغام ، نیروی انسانی نباید دلخور ومتضرر شود  همچنین به نیروهای فعال ، کارآمد ،با انگیزه و خادم از سوی وزارتخانه پشتیبانی می شود.
وی با بیان اینکه  تا پایان سال جاری  هیچ گونه استخدامی در این وزارتخانه صورت نخواهد گرفت، افزود :  پس از ابلاغ نهایی لایحه شرح وظایف و اختیارات وزارت صنعت، معدن وتجارت  و کسب تسهیلات لازم در این خصوص اقداماتی نظیر جابه جایی و انتقال به سایر دستگاهها ، بازنشستگی زودتر از موعد در صورت نیاز نیروی جدید استخدام خواهد شد ولی در این میان حتی یک نفر هم بیکار نخواهد شد.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن وتجارت با تاکید بر اینکه ما هم اکنون مازاد نیرو نداریم ، تصریح کرد : بنا بر اعلام واحدهای تابعه این وزارتخانه نظیر صندوق ضمانت صادرات ، صندوق صنایع الکترونیک ، صندوق صنایع کوچک، صندوق توسعه صنایع دریایی و سایر واحدهایی که با کمبود نیروی انسانی مواجه هستند، نیروهای قراردادی مامورشاغل این وزارتخانه با انتخاب محل خدمت و علاقه مندی به این مراکز انتقال یابند تا امر چابک سازی و ساماندهی نیروی انسانی وزارتخانه ادغامی تحقق یابد.
وی در ادامه گفت: هم اکنون وزارت صنعت، معدن وتجارت با ساختار موقت یعنی ترکیبی از ساختار وزارتخانه های سابق « صنایع ومعادن » و « بازرگانی » اداره می شود وپرسنل و مدیران آن با همان پست و حقوق و مزایای آن به فعالیت خود ادامه می دهند.
احمدی افزود: وزارت صنعت، معدن وتجارت نسبت به سایر وزارتخانه ها، وزارتخانه ای با وظایف زیادی است که بدنبال آن نیز سطح انتظار مسئولین از آن بالاتر است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در ادغام ستاد وزارتخانه دو مرحله اصلی مد نظر بود یکی تجمیع وزارتخانه های سابق « صنایع ومعادن » و « بازرگانی » و دیگری ادغام معاونتها و ادرات کل مشترک ولی معاونتها و ادرات کل تخصصی همانند گذشته تغییری در آنها حاصل نشده است.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن وتجارت افزود: در انتصابات استانی سعی شده است بصورت 50 درصدی از مدیران سابق صنایع ومعادن و بازرگانی استفاده شود که ظرف هفته آینده  حکم سرپرستی سازمان صنعت، معدن وتجارت 28 استان به رییس سازمان تغییر خواهد یافت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: فروش اموال و دارایی های این وزارتخانه براساس تشریفات قانونی و اصول مزایده است.
احمدی گفت: تا کنون بالغ بر150 میلیارد تومان از محل فروش آنها به حساب خزانه وارد شده است  که  پیش بینی می شود تا پایان مراحل ادغام در محموع بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان  به حساب مذکور وارد شود.
وی تصریح کرد:  قرار است بخشی از آن صرف تسهیلات تجاری ، تکمیل طرحهای نیمه تمام ، پاداش پایان خدمت نیروهای بازنشسته شاغل و غیره شود.
احمدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:  با برنامه ریزی انجام شده قرار است تا سقف 50 درصد نیروهای شاغل ستادی در تابستان سال 91 به دور کاری اعزام شوند و در این اقدام بانوان شاغل نسبت به پرسنل ذکور در شرایط یکسان ، در اولویت هستند وساز و کار آن به صورت 3 روز در هفته می باشد.
احمدی با بیان اینکه هم اکنون تعداد کل نیروهای شاغل این وزارتخانه بالغ بر 2 هزار و300 نفر است افزود : قرار است به این تعداد پرسنل ستاد بسیج اقتصادی نیز با همان پستهای قبلی اضافه شود.
احمدی یادآور شد: این معاونت با ایجاد سامانه مستقل ادغام آماده هرگونه پیشنهاد و نقطه نظرات در خصوص پیش نویش لایحه شرح وظایف و اختیارات وزارت جدید صنعت، معدن و تجارت را دارد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد