سایر

در دیدار وزیر صنایع ونزوئلا با غضنفری ؛

ونزوئلا خواهان سرمایه گذاری بیشتر ایران در بخش صنعت این کشور شد

ونزوئلا خواهان سرمایه گذاری بیشتر ایران در بخش صنعت این کشور شد
خبرگزاری تخصصی معدن- وزیر علوم، فناوری و صنایع وابسته جمهوری بولیواری ونزوئلا در دیدار با " مهدی غضنفری " وزیر صنعت ، معدن و تجارت کشورمان، مشارکت و سرمایه گذاری بیشتر جمهوری اسلامی ایران را در طرح های صنعتی و زیربنایی این کشور خواستار شد.
  بزرگنمايي:

خبرگزاری تخصصی معدن- وزیر علوم، فناوری و صنایع وابسته جمهوری بولیواری ونزوئلا در دیدار با " مهدی غضنفری " وزیر صنعت ، معدن و تجارت کشورمان، مشارکت و سرمایه گذاری بیشتر جمهوری اسلامی ایران را در طرح های صنعتی و زیربنایی این کشور خواستار شد.
به گزارش معدن نیوز ؛ در این دیدار که به وقت محلی امروز ونزوئلا برگزار شد ، دو طرف همچنین با تاکید بر تکمیل پروژه های در دست اجرا ایران در ونزوئلا ، راه های توسعه مناسبات فیمابین در حوزه های صنعت و تجارت را به بحث و بررسی گذاشتند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت  در این دیدار از ونزوئلا به عنوان کشوری با اهمیت برای جمهوری اسلامی ایران نام برد و گفت: عزم راسخ تهران تعمیق و توسعه همکارهای صنعتی و تجاری با  کاراکاس است.
دکتر غضنفری  با اشاره به برگزاری هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ونزوئلا که شهریورماه امسال در کاراکاس برگزار شده بود ، گفت : با پیگیری مصوبات هفت کمیته  این اجلاس  می توان خیلی زود به اهداف توسعه ای رسید و سطح مباادلات را ازرقم کنونی بالاتر برد.
" ریکاردو منندز " نیز باا ابراز خشنودی از سفر هیات عالی رتبه ایران به ریاست دکتر "محمود احمدی نژاد " به ونزوئلا تاکید کرد: تبلیغاات  قدرت های بزرگ و مخالف استقلال کشورها به جایی نخواهد رسید .
جمهوری بولیواری ونزوئلا کشوری در شمال آمریکای جنوبی است که در سرزمینی با وسعتی بیش از 912 هزار کیلومتر مربع واقع شده است ، برزیل ،کلمبیا و گویان همسایگان این کشور 27 میلیون نفری را در بر می گیرند.
براساس آخرین گزارش های رسمی در سال گذشته میلادی میزان واردات این کشور 31.37 میلیارد دلار بوده و در مقابل 64.87 میلیارد دلار صادرات داشته است.
براساس آمارهای رسمی تراز تجاری ونزوئلا پیوسته مثبت است.
کاراکاس نفت خام ، آهن و فولاد ، سنگ آهن ، آلومینیم ، زغال سنگ، نیکل، آکسید آلومینیم ، اوره ، متانول ، پروپیلین ، اقلام صادراتی این کشور را شامل می شود و در مقابل تجهیزات حمل ونقل ، دارو ، خودرو ، شیر خشک ، گوشت گاوی ، روغن سویا ، گندم ، ذرت ، تراکتور دیزلی و مته را از کشورهای مختلف وارد می کند .
آمریکا ، هلند و چین مقاصد مهم صادراتی ونزوئلا محسوب می شود و در مقابل می توان از کلمبیا، برزیل، آمریکا، مکزیک، جین و پاناما به عنوان شرکای مهم وارداتی این کشور نام برد.
میزان صادرات کالا از ایران به ونزوئلا سال گذشته حدود 68 میلیون دلار بوده است.
هم اکنون جمهوری اسلامی ایران پروژه های متعدد خدمات فنی و مهندسی را در این کشور در دست اجرا دارد که رقم آن بالغ بر چهار میلیارد دلار برآورد شده است.
اقلام هم صادراتی ایران به ونزوئلا شامل اجزا و قطعات متفرعات ، بدنه برای سواری ، تراکتورهای کوچک قابل هدایت به وسیله انسان ، قطعات منفصله جهت تولید خودروهای سواری ، بدنه برای سواری ، کلوخ شکن دیسکی ، ماشین های خرد کن سنگ است و از سویی اقلامی چون اجزا و قطعات توربین های بخار ، عصاره های نباتی و چند نوع کالای دیگر از این کشور وارد می شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد