سایر

در دیدار وزیر صنایع ونزوئلا با دکتر غضنفری ؛

ونزوئلا خواهان سرمایه گذاری بیشتر ایران در بخش صنعت این کشور شد

ونزوئلا خواهان سرمایه گذاری بیشتر ایران در بخش صنعت این کشور شد
خبرگزاری تخصصی معدن- وزیر علوم، فناوری و صنایع وابسته جمهوری بولیواری ونزوئلا در دیدار با دکتر " مهدی غضنفری " وزیر صنعت ، معدن و تجارت کشورمان ، مشارکت و سرمایه گذاری بیشتر جمهوری اسلامی ایران را در طرح های صنعتی و زیربنایی این کشور خواستار شد .
  بزرگنمايي:

خبرگزاری تخصصی معدن- وزیر علوم، فناوری و صنایع وابسته جمهوری بولیواری ونزوئلا در دیدار با دکتر " مهدی غضنفری " وزیر صنعت ، معدن و تجارت کشورمان ، مشارکت و سرمایه گذاری بیشتر جمهوری اسلامی ایران را در طرح های صنعتی و زیربنایی این کشور خواستار شد .
به گزارش معدن نیوز ؛ در این دیدار که به وقت محلی ونزوئلا برگزار شد ، دو طرف همچنین با تاکید بر تکمیل پروژه های در دست اجرا ایران در ونزوئلا ، راه های توسعه مناسبات فیمابین در حوزه های صنعت و تجارت را به بحث و بررسی گذاشتند .
وزیر صنعت ، معدن و تجارت  در این دیدار از ونزوئلا به عنوان کشوری با اهمیت برای جمهوری اسلامی ایران نام برد و گفت : عزم راسخ تهران تعمیق و توسعه همکارهای صنعتی و تجاری با  کاراکاس است .
دکتر غضنفری  با اشاره به برگزاری هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ونزوئلا که شهریورماه امسال در کاراکاس برگزار شده بود ، گفت : با پیگیری مصوبات هفت کمیته  این اجلاس  می توان خیلی زود به اهداف توسعه ای رسید و سطح مبادلات را ازرقم کنونی بالاتر برد .
" ریکاردو منندز " ، نیز با ابراز خشنودی از سفر هیات عالی  رتبه ایران به ریاست دکتر "محمود احمدی نژاد " به ونزوئلا تاکید کرد: تبلیغات  قدرت های بزرگ و مخالف استقلال کشورها به جایی نخواهد رسید .
حمهوری بولیواری ونزوئلا کشوری در شمال آمریکای جنوبی است که در سرزمینی با وسعتی بیش از 912 هزار کیلومتر مربع واقع شده است ، برزیل ،کلمبیا و گویان همسایگان این کشور 27 میلیون نفری را در بر می گیرند .
براساس آخرین گزارش های رسمی در سال گذشته میلادی میزان واردات این کشور 31.37 میلیارد دلار بوده و در مقابل 64.87 میلیارد دلار صادرات داشته است . براساس آمارهای رسمی تراز تجاری ونزوئلا پیوسته مثبت است .
کاراکاس نفت خام ، آهن و فولاد ، سنگ آهن ، آلومینیم ، زغال سنگ ، نیکل ، آکسید آلومینیم ، اوره ، متانول ، پروپیلین ، اقلام صادراتی این کشور را شامل می شود و در مقابل تجهیزات حمل ونقل ، دارو ، خودرو ، شیر خشک ، گوشت گاوی ، روغن سویا ، گندم ، ذرت ، تراکتور دیزلی و مته را از کشورهای مختلف وارد می کند .
آمریکا ، هلند و چین مقاصد مهم صادراتی ونزوئلا محسوب می شود و در مقابل می توان از کلمبیا، برزیل، آمریکا، مکزیک، جین و پاناما به عنوان شرکای مهم وارداتی این کشور نام برد.
میزان صادرات کالا از ایران به ونزوئلا سال گذشته حدود 68 میلیون دلار بوده است . هم اکنون جمهوری اسلامی ایران پروژه های متعدد خدمات فنی و مهندسی را در این کشور در دست اجرا دارد که رقم آن بالغ بر چهار میلیارد دلار برآورد شده است .
اقلام هم صادراتی ایران به ونزوئلا شامل اجزا و قطعات متفرعات ، بدنه برای سواری ، تراکتورهای کوچک قابل هدایت به وسیله انسان ، قطعات منفصله جهت تولید خودروهای سواری ، بدنه برای سواری ، کلوخ شکن دیسکی ، ماشین های خرد کن سنگ است و از سویی اقلامی چون اجزا و قطعات توربین های بخار ، عصاره های نباتی و چند نوع کالای دیگر از این کشور وارد می شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد