فولاد و آهن

همزمان با آغاز دهه مبارک فجر؛

۱۲ بهمن عرضه اولیه سهام ذوب آهن اصفهان در فرابورس

۱۲ بهمن عرضه اولیه سهام ذوب آهن اصفهان در فرابورس
خبرگزاری تخصصی معدن- در راستای اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و همزمان با فرا رسیدن دهه مبارک فجر، عرضه اولیه سهام ذوب آهن اصفهان بزرگترین تولیدکننده مقاطع طویل فولادی کسور در فرابورس آغاز می شود.
  بزرگنمايي:

خبرگزاری تخصصی معدن- در راستای اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی و همزمان با فرا رسیدن دهه مبارک فجر، عرضه اولیه سهام ذوب آهن اصفهان بزرگترین تولیدکننده مقاطع طویل فولادی کسور در فرابورس آغاز می شود.
به گزارش معدن نیوز ؛ فریدونی مدیرسرمایه گذاری و امور سهام ذوب آهن اصفهان با اعلام این مطلب گفت : با توجه به سیاست های اصل 44 قانون اساسی و واگذاری سهام شرکتهای دولتی به بخش خصوصی، به دنبال اقدامات لازم جهت واگذاری سهام ذوب آهن اصفهان که از سال 1387 آغاز شده بود ، مقدار 10 درصد سهام قابل عرضه این شرکت به میزان 786 میلیون 840 هزار و 600 سهم از روز چهارشنبه همزمان با آغاز دهه فجر در فرابورس به عموم مردم عرضه خواهد شد.
وی گفت: هموطنان عزیز می توانند با مراجعه به کارگزاریهای رسمی شرکت فرابورس نسبت به ارائه درخواست سهام این شرکت اقدام نمایند.
وی یادآور شد: پس از عرضه اولیه سهام و کشف قیمت، عرضه بلوکی سهام ذوب آهن نیز امکان پذیرخواهد بود.
وی اظهار امیدواری کرد تا قبل از آغاز سال 1391 بیش از 50 درصد سهام این شرکت به بخش خصوصی واگذار شود.
مدیر سرمایه گذاری و امور سهام ذوب آهن اصفهان تاثیر و نقش مهم عرضه سهام این شرکت به بخش خصوصی را حائز اهمیت دانست و گفت: با توجه به نقش مهم ذوب آهن در عرصه های مختلف تولید و همچنین راه اندازی کامل پروژه های طرح توازن درآینده نزدیک و اجرای طرح شهید کاظمی، عرضه سهام این شرکت می تواند موجب رونق بیشتر بازار سرمایه و جذب سرمایه ها و نقدینگی موجود در جامعه به سمت فعالیت های موثر اقتصادی و تولیدی گردد و از هجوم سرمایه به بخش های کاذب و غیر تولیدی نظیر خرید و فروش ارز و سکه جلوگیری نموده و در نتیجه به بهبود فضای اقتصادی جامعه کمک کند.
لازم به ذکر است که بر اساس قانون سیاست های اصل 44 تا 80 درصد سهام ذوب آهن قابل واگذاری به بخش خصوصی خواهد بود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد