اکتشاف و ماشین آلات

افزایش ۵ برابری سرمایه گذاری در اکتشاف معادن

افزایش ۵ برابری سرمایه گذاری در اکتشاف معادن
خبرگزاری تخصصی معدن- «وجیه الله جعفری» : میزان سرمایه گذاری در حوزه اکتشاف طی ۹ ماهه سال گذشته حدود ۱۱۱میلیارد و ۳۸۴ میلیون ریال بوده که این رقم در سال جاری از ۵۶۴ میلیارد ریال فراتر رفته است.
  بزرگنمايي:

خبرگزاری تخصصی معدن- «وجیه الله جعفری» : میزان سرمایه گذاری در حوزه اکتشاف طی 9 ماهه سال گذشته حدود 111میلیارد و 384 میلیون ریال بوده که این رقم در سال جاری از 564 میلیارد ریال فراتر رفته است.
به گزارش معدن نیوز ؛ جعفری در ادامه به افزایش 7درصدی تعداد گواهی کشف صادره نیز اشاره کرد و گفت: با صدور 628 فقره گواهی کشف طی 9 ماه گذشته ، ذخایرقطعی معادن کشور بیش از 4میلیارد و 500 میلیون تن افزایش یافت.
وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به افزایش سرمایه گذاری در حوزه اکتشاف طی یکی دو سال اخیر و افزایش ذخایر قطعی معادن کشور، به زودی شاهد رشد میزان استخراج محصولات معدنی در کشور باشیم.
جعفری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در سال جاری استان همدان بیشترین سرمایه گذاری را در حوزه اکتشاف داشته است، تصریح کرد: فعالان حوزه معدن در استان همدان، در سال جاری بیش از 312 میلیارد و 942 میلیون ریال در بخش اکتشاف سرمایه گذاری کرده اند.
به گفته وی، استان های آذربایجان شرقی، کردستان، اصفهان و فارس نیز در رده های بعدی سرمایه گذاری اکتشاف قرار داشته اند.
سهم پایتخت نیز از سرمایه گذاری در حوزه اکتشاف، بالغ بر 62.3 میلیارد ریال بوده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور معادن و صنایع معدنی، حمایت و تشویق متخصصان و سرمایه گذاران بخش اکتشاف در ایجاد کنسرسیوم های تخصصی و اتحادیه های مرتبط با فعالیت های اکتشافی را از مهمترین برنامه های حمایتی عنوان کرد و گفت: ایجاد بستر مناسب برای تامین ماشین آلات تخصصی حفاری، رعایت استانداردهای بین‌المللی و بومی سازی فرآیندهای اجرایی ، آموزش متخصصین ، اطلاع رسانی تخصصی در زمینه عملیات اجرایی اکتشاف باید مد نظر قرار گیرد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد