اکتشاف و ماشین آلات

رییس سازمان زمین شناسی:

افزایش ۳۰ درصدی برداشت ژئوفیزیک هوایی در سال ۹۰

افزایش ۳۰ درصدی برداشت ژئوفیزیک هوایی در سال ۹۰
خبرگزاری تخصصی معدن- رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: امسال ۱۷۰هزار کیلو متر خطی برداشت شده که این میزان نسبت به ۸ سال گذشته افزایش ۳۰ درصدی داشته است و در سال ۹۱ به ۴۲۵ هزار کیلومتر خطی یعنی یک چهارم از کل مساحت کشور خواهد رسید.
  بزرگنمايي:

خبرگزاری تخصصی معدن- رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: امسال 170هزار کیلو متر خطی برداشت شده که این میزان نسبت به 8 سال گذشته افزایش 30 درصدی داشته است و در سال 91 به 425 هزار کیلومتر خطی یعنی یک چهارم از کل مساحت کشور خواهد رسید.
به گزارش معدن نیوز ؛ «محمد تقی کره ای» در سی امین گردهمایی علوم زمین گفت : این رشد در حالی اتفاق افتاد که   از سال 81 تا 89 تنها 130 هزار کیلومتر خطی برداشت ژئو فیزیک هوایی داشتیم.
وی همچنین در خصوص اکتشافات معدنی نیز گفت: ایران در زون منطقه ای دنیا قرار گرفته و جایگاه ممتازی را دارد که بر این اساس تلاش ما بر این است که بتوانیم از روش های اکتشافی جدید استفاده کرده و شرایط مساعدتری را در اکتشافات معدنی انجام دهیم.
وی در ادامه با بیان اینکه 7 تا 10 درصد تولید ناخالص داخلی صرف جبران خسارات ناشی از بلایای طبیعی می شود افزود: ایران در بسیاری از مخاطرات مانند سیل،زمین لرزه ،حساسیت به گرمایش و خشکسالی بالاتر از حد متوسط است.
کره ای گفت: بر همین اساس سازمان زمین شناسی با همکاری معاونت راهبردی ریاست جمهوری اطلس مخاطرات زمین را در آینده ای نزدیک تهیه خواهد کرد.
وی با بیان اینکه مطالعات هیدرو ژئوشیمیایی در 21 استان کشور انجام شده است افزود:‌این نمونه برداری ها تا پایان سال با آنالیز 900 عنصر برای اکتشاف کانسارهای پنها به اتمام می رسد.
کره ای در ادامه با اشاره به بلا خیز بودن ایران گفت : کشور ما در رده بندی جهانی جزو 10 کشور بلاخیز در دنیا است و برخی حتی کشور ما را در رتبه سوم بلاخیزی جهان قرار داده اند.
وی افزود: 20 درصد مساحت کشور ما شامل 18 استان و 97 شهرستان در محدوده بیابان واقع شده است و حدود 300 دشت کشور در معرض فرو نشست قرار دارند.
رییس سازمان زمین شناسی گفت : تغییرات دمایی که در 40 سال گذشته در دنیا رخ داده بیشتراز تغییرات 300 سال قبل است که دنیا با آن مواجه بوده است . بر همین اساس برخی از کشورها خود را ملزم کرده اند تا سال 2020 از سوخت های فسیلی استفاده نکنند و به جای آن سوخت های جایگزین درنظر بگیرند.

اضافه شدن 3 بالگرد و یک هواپیما به ناوگان ژئوفیزیک هوایی

رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در ابتدای سال آینده سه بالگرد به همراه یک هواپیما با تجهیزات کامل به ناوگان ژئو فیزیک هوایی کشور اضافه می شود افزود: در حال حاضر یک بالگرد در اختیار سازمان زمین شناسی است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر سازمان زمین شناسی با همکاری متخصصان حاضر در پارک رشد و فناوری این سازمان در حال ساخت پارک ژئو فیزیک فضایی است افزود: این سازمان از افرادی که در زمینه مطالعات ژئو فیزیک هوایی ایده دارند حمایت مادی و معنوی می کند.
وی با تاکید بر اهمیت آزمایشگاه زمین شناسی اظهار داشت: پایه و اساس تمام مطالعات در بحث زمین شناسی وجود آزمایشگاه ها است که هم اکنون 22 آزمایشگاه زمین شناسی درکشور فعالیت می کند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد