اخبار استان ها

۱۴۸ میلیون دلار کالا امسال از خراسان شمالی صادر شد

۱۴۸ میلیون دلار کالا امسال از خراسان شمالی صادر شد
خبرگزاری تخصصی معدن- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: طی ۱۱ ماه گذشته امسال معادل ۱۴۸ میلیون دلار کالا از این استان به خارج از کشور صادر شده است.
  بزرگنمايي:

خبرگزاری تخصصی معدن- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: طی 11 ماه گذشته امسال معادل 148 میلیون دلار کالا از این استان به خارج از کشور صادر شده است.
به گزارش معدن نیوز ؛ "محمدابراهیم حسینی" افزود: ارزش کالاهای صادراتی این استان به خارج کشور نسبت به مدت مشابه پارسال 130 درصد رشد داشته است.
وی اضافه کرد: در این مدت 364 هزار تن انواع کالاهای تولیدی از خراسان شمالی به خارج از کشور صادر شد که این رقم از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه پارسال 73 درصد رشد نشان می دهد.
او افزود: 45 درصد از کالاهای صادراتی این استان در سال جاری محصولات تولیدی مجتمع پتروشیمی خراسان مستقر در بجنورد بوده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی دیگر محصولات صادراتی از این استان را تولیدات صنایع غذایی، صنایع فلزی و محصولات کشاورزی و صنایع دستی عنوان و بیان کرد: این محصولات به مقصد 20 کشور در قاره های آسیا، اروپا و آمریکا بارگیری شده است.
وی ایتالیا، آلمان، موزامبیک و کشورهای حاشیه خلیج فارس، آسیای میانه و کشورهای آسیای جنوب شرقی را از کشورهای هدف کالاهای صادراتی خراسان شمالی برشمرد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد