اقتصاد و صنعت

لایحه ۸ منطقه آزاد تجاری صنعتی و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی بررسی شد

لایحه ۸ منطقه آزاد تجاری صنعتی و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی بررسی شد
پایگاه خبری معدن نیوز- سخنگوی کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه ۸ منطقه آزاد تجاری صنعتی و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی در کمیسیون شوراها به عنوان کمیسیون فرعی بررسی شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، در تشریح نشست امروز کمیسیون شوراها، افزود: نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این لایحه آمده بود که این چه برون در گلستان، مهران در ایلام، اردبیل، سیستان در سیستان و بلوچستان، مریوان و بانه در کردستان، جاسک در هرمزگان، بوشهر و قصر شیرین در کرمانشاه به عنوان 8 منطقه آزاد تجاری تبدیل شوند که رای لازم را کسب کرد.

وی بیان کرد: علی اصغر یوسف نژاد نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد تا منطقه ویژه امیرآباد در استان مازندران به منطقه آزاد اقتصادی تجاری تبدیل شود که به تصویب اعضای کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور رسید.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در این لایحه فسا در استان فارس، ابرکوه و میبد در یزد، زنجان، گچساران در کهگیلویه و بویراحمد، سرو و ارومیه در آذربایجان غربی، خاف و قوچان در خراسان رضوی، خرم آباد در لرستان، تاکستان در قزوین، شاهین شهر در اصفهان به عنوان منطقه ویژه اقتصادی معرف شده بود که مورد تصویب اعضای کمیسیون قرار گرفت.

سلیمی با بیان اینکه ساوجبلاغ نیز در استان البرز به عنوان منطقه ویژه اقتصادی دارویی شناخته شد، ادامه داد: در استان یزد علاوه بر شهرستان ابرکوه و میبد، با پیشنهاد آقای صباغیان، بافق نیز به عنوان مناطق ویژه اقتصادی اضافه شد، علاوه بر آن بوکان نیز به عنوان منطقه ویژه اقتصادی اضافه شد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: در این قانون آمده بود که واردات کالا به صورت مسافری به هر میزان از مناطق یاد شده به سایر مناطق کشور ممنوع است، که این موضوع در کمیسیون رای نیاورد و حذف شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد