آلومینیوم و مس

ایجاد سه هزار فرصت شغلی با راه اندازی آلومینیوم جاجرم

ایجاد سه هزار فرصت شغلی با راه اندازی آلومینیوم جاجرم
پایگاه خبری معدن نیوز-با راه اندازی طرح مجتمع آلومینیوم جاجرم، در مجموع سه هزار فرصت شغلی ایجادمی شود.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز-با راه اندازی طرح مجتمع آلومینیوم جاجرم، در مجموع سه هزار فرصت شغلی ایجادمی شود.
به گزارش معدن نیوز،‌ مجموع ظرفیت طرح تولید شمش آلومینیوم جاجرم به 110هزار تن در سال خواهد رسید به طوری که ظرفیت تولید آن در فاز نخست به 6/36 هزار تن در سال می رسد.
با بهره‌برداری از این طرح، 500 نفر به‌طور مستقیم و 2500 نفر به طور غیرمستقیم به کار مشغول خواهند شد.
یکی از مهمترین اهداف ایجاد این پروژه بهره‌برداری از حداکثر توان دانش فنی مهندسی موجود کشور در ساخت کارخانه آلومینیوم و به‌دنبال آن، بومی‌سازی تدریجی فن آوری بوده است.
از این‌رو، انعقاد قرارداد طراحی و خدمات مهندسی پروژه با یک شرکت ایرانی، منعقد شده است. هم اینک نیز برخی تجهیزات پروژه نظیر بدنه دیگ و ...مربوط به سالن احیا، توسط مهندسان داخلی بومی‌سازی در داخل ساخته شده است.
علاوه بر این، ورق عریض 4400 میلیمتری مورد نیاز این پروژه توسط شرکت فولاد اکسین برای اولین‌بار در کشور تولید شده است.
حرکت در جهت توسعه پایدار و ایجاد قطب سوم آلومینیوم کشور و نیز ایجاد صنایع پایین‌دستی آلومینیوم (نورد و پروفیل) در منطقه، از مهم‌ترین نتایج اجرای این طرح است.
مطالعات طرح احداث واحد تولید شمش آلومینیوم با توجه به ویژگی‌ها و امکانات مورد نیاز تولید آلومینا، در سال‌های گذشته انجام شده و با توجه به برنامه‌ها و چشم‌انداز 20 ساله اقتصادی کشور،طرح احداث کارخانه آلومینیوم جاجرم در کنار معدن و کارخانه تولید آلومینای جاجرم به تصویب رسید .
بر همین اساس برنامه احداث این طرح درکنار دست کارخانه تولید پودر آلومینا آغاز شد و هم اینک فاز نخست به پیشرفت نزدیک به 50درصدی دست یافته است.
طبق آخرین برآوردها، میزان سرمایه‌گذاری ثابت طرح برای ظرفیت 6/36 هزار تن در سال، به صورت ریالی یک‌هزار و 150 میلیارد و 665 میلیون ریال و به صورت ارزی 76 میلیون و 400 هزار یورو است.
 

 


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد