معدن

سرپرست سازمان صنعت ، معدن و تجارت کرمان خبر داد :

باز پس گیری معادن غیر فعال استان کرمان از طریق مزایده

باز پس گیری معادن غیر فعال استان کرمان از طریق مزایده
پایگاه خبری معدن نیوز-سرپرست سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به بازنگری قانون معادن در مجلس شورای اسلامی ، گفت : معادن غیر فعال استان کرمان از طریق برگزاری مزایده ، فعال می شوند.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز-سرپرست سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به بازنگری قانون معادن در مجلس شورای اسلامی ، گفت : معادن غیر فعال استان کرمان از طریق برگزاری مزایده ، فعال می شوند.
به گزارش معدن نیوز ، محمد عابدی نژاد در حاشیه برگزاری اولین مزایده در سال 91 واگذاری معادن و محدوده های اکتشافی استان کرمان ، با بیان این مطلب ، گفت : سال 91 نقطهء عطفی برای توسعهء تولید و اشتغال و فعالیت های معدنی معدن کاران است .
وی با اشاره به اینکه برگزاری مزایده های معادن در راستای فعال سازی پتانسیل های معدنی استان ، انجام می شود ، افزود : با ابلاغ دستورالعمل جدید نحوهء واگذاری معادن ، تا پایان سال جاری چند مزایدهء دیگر برگزار می شود.
سرپرست سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان کرمان از واگذاری 31 محدودهء اکتشافی ، 20 محدودهء فلزی و 11 محدودهء غیر فلزی از طریق برگزاری اولین مزایدهء واگذاری معادن و محدوده های اکتشافی در استان در سال 91 ، خبر داد و گفت: همچنین در این مزایده 30 پروانه بهره برداری که به دلایلی غیر فعال بوده است به مزایده گذاشته شد.
وی با بیان اینکه عموماً در این مزایده ها معادن و محدود های اکتشافی فلزی بیشتر مورد استقبال معدن کاران می باشند ، ابراز امیدواری کرد : تا پایان سال جاری حدود 500 محدوده امید بخش از طریق برگزاری مزایده فعالیت خود را آغاز کنند.
عابدی نژاد تصریح کرد : تا دو سال آینده استان کرمان در بخش معدن با یک جهش به افزایش ظرفیت تولید و اشتغال کاملاً محسوس و متفاوتی از سال های گذشته خواهد رسید.
وی معادن را حاصل فعالیت چند صد میلیون ساله کار زمین شناسی و سرمایه ای تجدید ناپذیر دانست و افزود : هدف تنها استخراج معادن نیست و در کنار فعال سازی معادن بحث احداث صنایع فرآوری مواد معدنی را در دستور کار داریم .
سرپرست سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه از سرمایه گذاران بخش غیر دولتی برای احداث صنایع فرآوری به خوبی استقبال می شود، گفت :  از منابع صندوق توسعه ملی برای احداث صنایع فرآوری مواد معدنی در استان به هر میزان تسهیلات که نیاز باشد ، قابل پرداخت است .
وی تصریح کرد : به همه محدوده ها و پروانه هایی که کار اکتشافی نیاز دارند و یا فعال نیستند ورود پیدا کرده و جهت فعال سازی، آنها را به مزایده خواهیم گذاشت.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد