رویدادها و گزارش های ویژه

گزارشی از غرفه شرکت‌های خارجی در دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت تهران

گزارشی از غرفه شرکت‌های خارجی در دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت تهران
خبرگزاری تخصصی معدن- دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت تهران با حضور و استقبال گسترده شرکت‌های خارجی همراه شده است. حضور بیش از ۳۰۰ شرکت خارجی از ۲۵ کشور جهان به رغم تحریم های غرب علیه ایران، توجه ویژه رسانه ها را به این نمایشگاه دو چندان کرد.
  بزرگنمايي:

خبرگزاری تخصصی معدن- دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت تهران با حضور و استقبال گسترده شرکت‌های خارجی همراه شده است. حضور بیش از 300 شرکت خارجی از 25 کشور جهان به رغم تحریم های غرب علیه ایران، توجه ویژه رسانه ها را به این نمایشگاه  دو چندان کرد.
به گزارش معدن نیوز ، گشتی در غرفه شرکت‌های خارجی حاضر در دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت تهران نشان می‌دهد که شرکت‌های صنعتی و تولیدی از سراسر جهان در نمایشگاه امسال حضوری پر رنگ و از رشد یک صد درصدی برخوردار شد.
در میان غرفه‌های خارجی، حضور شرکت‌های ترکیه، چین، بلاروس و مالزی از سایر شرکت‌های خارجی دیگر پررنگ‌تر است.
سالن 38 در دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت تهران یکی از غرفه‌هایی محسوب می‌شود که به شرکت‌های خارجی اختصاص یافته است.
"سرگی افرمنکو"، مدیر شرکت تسوتلیت از کشور بلاروس با اشاره به این‌که این شرکت سالانه بین سه تا چهار میلیون دلار محصولات مرتبط با صنعت شیرآلات به ایران صادر می‌کند، اظهار کرد: ایران کشوری است که دارای ذخایر قابل توجهی از مس بوده که این ماده معدنی در صنعت تولید شیرآلات کاربرد زیادی دارد.
وی افزود: شرکت ما سالانه به بیش از دو هزار و 500 تن مس نیاز دارد که امیدواریم این نیاز را از ایران تامین کنیم.
این فعال صنعتی بلاروسی با بیان این‌که محصولات تولیدی خود را از طریق آذربایجان و به صورت غیرمستقیم به ایران صادر می‌کند، عنوان کرد: امیدواریم در آینده نزدیک با تاسیس بانک‌های ایرانی در بلاروس روابط اقتصادی میان ایران و بلاروس توسعه بیشتری یابد.
او همچنین گفت:‌ محصولات خود را در سفارت بلاروس در ایران به نمایش گذاشته‌ایم تا متقاضیان با ویژگی‌های آنها آشنا شده و در صورت تمایل برای خرید سفارش دهند.
اما نکته جالب اینجاست که در نمایشگاه امسال دو غرفه نیز به دو وزارتخانه از کشور بلاروس اختصاص یافته که یکی مربوط به وزارت معماری و ساخت و ساز این کشور بوده و دیگری نیز مربوط به وزارت آموزش بلاروس است.
مسوول غرفه وزارت معماری و ساخت و ساز بلاروس با بیان این‌که کمیته‌ای تشکیل شده تا تبادلات میان ایران و بلاروس را توسعه دهد، عنوان کرد:‌ ما اخیرا ملاقاتی نیز با وزیر صنایع و معادن ایران داشتیم و چند نهاد ایرانی نیز از ما برای حضور در نمایشگاه صنعت تهران دعوت کردند.
او با اشاره به همکاری‌های گسترده میان ایران و بلاروس گفت: برقراری پرواز مستقیم بین پایتخت‌های ایران و بلاروس و همچنین ایجاد مرکز آموزش زبان فارسی در بلاروس می‌تواند باعث توسعه هرچه بیشتر روابط بین دو کشور شود.
مسوول غرفه وزارت معماری و ساخت و ساز بلاروس همچنین با اشاره به این‌که این وزارتخانه برای نخستین بار است که در نمایشگاهی در ایران حضور پیدا می‌کند، توضیح داد: امیدواریم بتوانیم همکاری‌های خود را با وزارت مسکن ایران نیز در زمینه معماری و ساخت و ساز توسعه دهیم.
به گفته وی وزارت معماری و ساخت و ساز بلاروس از دو گروه طراحان و تولیدکنندگان مصالح ساختمانی تشکیل شده و این وزارتخانه تاکنون سازه‌های مهمی را در بلاروس مانند کتابخانه ملی این کشور و استادیوم ورزشی احداث کرده است.
او همچنین از علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران ایرانی برای سرمایه‌گذاری در بخش ساخت و ساز بلاروس خبر داده و افزود: نمایشگاه صنعت تهران فرصت خوبی برای نشان دادن توانمندی‌هایمان است.
اما به غیر بلاروس، مالزی نیز در نمایشگاه امسال حضور چشمگیری دارد.
مسوول غرفه مرکز تجاری مالزی در این باره گفت: کار اصلی این مرکز معرفی تولیدکنندگان و صادرکنندگان مالزیایی است و شرکت‌های بسیاری عضو این مرکز هستند.
او با اشاره به این‌که مرکز تجاری مالزی مرکزی دولتی است، عنوان کرد: این مرکز در سفارتخانه مالزی در ایران دارای یک دفتر بوده و امیدواریم این دفتر در آینده به یک شعبه تبدیل شود.
او همچنین از برگزاری هجدهمین نمایشگاه حلال در کوآلالامپور، پایتخت مالزی در سال آینده میلادی خبر داد و از شرکت‌های صنعتی ایرانی برای حضور در این نمایشگاه دعوت کرد.
همچنین "بهارالدین مسلم" ، مدیر محلی بانک سرمایه‌گذاری خاورمیانه در کشور مالزی نیز با اشاره به روابط این بانک با بانک صادرات ایران توضیح داد: این بانک به منظور تسهیل روابط اقتصادی و تجاری میان مالزی و کشورهای خاورمیانه به ویژه ایران تاسیس شده است.
به گفته وی این بانک دو دفتر در مالزی داشته، اما هنوز شعبه‌ای از آن در ایران تاسیس نشده است.
سری هم به یکی از غرفه‌های مربوط به شرکت‌های چینی زدیم.
"وانگ ژیائو دانگ" ، نماینده تجاری یک شرکت چینی که در زمینه تولید محصولات شیمیایی فعالیت می‌کند گفت:‌ چین با ایران و دیگر کشورهای خاورمیانه روابط اقتصادی و تجاری خوبی دارد.
او با بیان این‌که این شرکت محصولات تولیدی خود را از طریق بندرعباس به ایران وارد می‌کند، افزود: صنایع غذایی عمده‌ترین مصرف‌کننده محصولات تولیدی ما در ایران هستند.
اما در دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت تهران غرفه‌ای نیز به صورت اختصاصی به شرکت‌های ترکیه تعلق دارد.
مدیر روابط بین‌الملل و تجارت خارجی اتاق بازرگانی آنکارا در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی صنعت تهران از سرمایه‌گذاران و شرکت‌های ایرانی برای حضور گسترده‌تر در ترکیه دعوت کرد.
"عمر فرخ چلبی" با اشاره به پتانسیل‌های فراوان در زمینه‌ همکاری‌های بین ایران و ترکیه عنوان کرد: شرکت‌های ایرانی بهتر است با حضور گسترده‌تر در ترکیه اقدام به ایجاد یک شبکه کرده تا بتوانند فعالیت‌های اقتصادی، تجاری و صنعتی خود را در ترکیه توسعه دهند.
وی افزود: در ترکیه می‌توان طی یک روز یک شرکت احداث کرد؛ بنابراین ایرانی‌ها می‌توانند با استفاده از این فرصت شبکه‌ خود را در ترکیه گسترش دهند.
او با اشاره به بی‌تاثیر بودن تحریم‌ها بر روابط اقتصادی میان و ایران و ترکیه توضیح داد: بخش خصوصی ترکیه طی 14 سال گذشته تجربه‌های خوبی بدست آورده و ما پیشنهاد می‌کنیم که بخش خصوصی در ایران نیز تولید خود را بر مبنای صادرات قرار دهد.
مدیر روابط بین‌الملل و تجارت خارجی اتاق بازرگانی آنکارا همچنین با بیان این‌که تحریم‌های اعمال شده علیه ایران نشان می‌دهد که جامعه جهانی به این کشور نیاز دارد، عنوان کرد: این تحریم‌ها عادلانه نیست، اما در عین حال موقعیت خوبی را نیز برای تولیدکنندگان و صنعتگران ایرانی به وجود آورده است.
چلبی تاکید کرد: تحریم ایران تحریم ترکیه و سایر کشورهای منطقه نیز محسوب می‌شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد