صنعت

در دیدار دکتر غضنفری با وزیر بازرگانی و صنایع عمان

سه توافق صنعتی ، معدنی وتجاری تهران و مسقط / بخش خصوصی در عمان سیلو می سازد

سه توافق صنعتی ، معدنی وتجاری تهران و مسقط / بخش خصوصی در عمان سیلو می سازد
پایگاه خبری معدن نیوز-در دیدار دکتر غضنفری با "علی بن مسعود بن علی السنیدی" وزیر بازرگانی و صنایع عمان دو طرف به سه توافق در حوزه های صنعت ، معدن و تجارت دست یافتند .
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز-در دیدار دکتر غضنفری با  "علی بن مسعود بن علی السنیدی" وزیر بازرگانی و صنایع عمان دو طرف به سه توافق در حوزه های صنعت ، معدن و تجارت دست یافتند .
به گزارش معدن نیوزدراین دیدار که روز جاری در ساختمان مرکزی وزارت صنعت ، معدن و تجارت برگزار شد ، مقرر شد سه هیات تجاری، بهداشتی ، صنعتی و معدنی میان دوکشور مبادله شود .
یکی از موضوعاتی که  وزیر بازرگانی و صنایع عمان دراین دیدار مطرح کرد، درخواست احداث چند سیلو بتنی و فلزی دردو منطقه از این کشوربود.
"علی بن مسعود بن علی السنیدی" با بیان اینکه سفر هیات ایرانی و گفت گو برای طراحی و ساخت سیلوها برای دولت این کشور از اهمیت  بالایی برخوردار است ، افزود: کارگروهی برای این اقدام در مسقط ایجاد شده و می توان دراین خصوص از تخصص ایرانیان بهره برد.
طبق این توافق قرار شد، هیاتی متشکل از مسئولان دولتی و فعالان بخش خصوصی به سرپرستی "عباس قبادی " مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگاتی دولتی ایران برای انجام گفت وگوهای مقدماتی جهت احداث سیلو و صادرات موادغذایی به عمان سفر کند .
همچنین با توجه به درخواست وزیر بازرگانی و صنایع عمان از دکتر غضنفری مبنی فراهم شدن زمینه احداث بیمارستان ایرانی توسط بخش خصوصی  قرار شد تا هیاتی از سوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برای بررسی و گفت وگو های اولیه به این کشور اعزام شود .
اعزام هیاتی از ایران به مسقط برای شناسایی فرصت ها و گفت وگو برای توسعه همکاری ها موضوع دیگری بود که دراین نشست مطرح شد و طرفین توافق کردند تا بزودی زمینه توسعه همکاری ها فراهم شود .در این خصوص درباره مبادله تورهای صنعتی و معدنی نیز تهران و مسقط به تشریک مساعی رسیدند .
 وزیر صنعت ، معدن و تجارت کشورمان در سخنانی با بیان اینکه روابط سیاسی تهران و مسقط  در سطح بالایی است، گفت : در حوزه روابط تجاری و صنعتی نیز سوابق کار گویای همکاری خوب دو کشور متناسب با روابط سیاسی است .
دکتر غضنفری با اشاره به تحولات  ایجاد شده در کشورهای منطقه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از استقرار دمکراسی و عدالت در همه کشورها حمایت می کند .
وی گفت : ایران جزو 10 کشور اول جهان در زمینه تولید سیمان، مس ، استخراج سنگ های تزئینی است و در تولید خودرو و فولاد در رتبه 20 دنیا قرار دارد که نشان گر فرصت های  گسترده همکاری در حوزه صنعت بین دو کشور است .
وزیر صنعت ، معدن و تجارت همچنین رقم مبادلات تجاری دو کشور را نسبت به روابط خوب سیاسی ناکافی دانست و ابراز امیدواری کرد تا اعزام هیات های تجاری و صنعتی معدنی به توسعه و افرایش سطح مناسبات منجر شود .
وزیر بازرگانی و صنایع عمان نیز دراین دیدار گفت : بدون شک روابط برجسته عمان و ایران به نفع دو طرف است و نباید به مناسبات سیاسی اکتفا کرد .
وی با تاکید بر تقویت روابط تجاری ، صنعتی و معدنی افزود: تقویت مناسبات تجاری عایدات خوبی را نصیب دو کشور می کند.
"علی بن مسعود بن علی السنیدی " از عمان به عنوان یکی از وارد کنندگان مواد معدنی و غذایی نام برد و گفت : با توجه به امضای موافقتنامه عشق آباد توسط مسقط ، ایران می تواند حلقه ارتباطی خوبی برای ما باشد  و درعین حال بخش عمده ای از واردات خود را از کشور شما تامین کنیم
وی گفت : فرصت های پیش آمده در برابر بنادر خصب و بندرعباس تجارت سنتی خوبی را برای دو کشور ایجاد کرده که باید مورد بهره برداری قرار گرفته و شکوفا شود .
عمان یکی از کشورهای جنوبی همسایه ایران است که با 212 هزار و 460 کیلومتر مربع وسعت 3.4 میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده است .
براساس آخرین آمارها رقم مبادلات عمان با کل جهان 54.5 میلیارد دلار است که 200 میلیون دلار از این رقم به مناسبات با ایران اختصاص دارد .


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد