بانک و بیمه

حضور رئیس کل بانک مرکزی در گردهمایی مدیران شبکه بانک صنعت و معدن

حضور رئیس کل بانک مرکزی در گردهمایی مدیران شبکه بانک صنعت و معدن
پایگاه خبری معدن نیوز-دکتر بهمنی رئیس کل بانک مرکزی در نخستین گردهمایی مدیران شبکه بانک صنعت ومعدن در سال ۱۳۹۱ که در شهر مشهد مقدس برگزار شد حضور یافت .
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز-دکتر بهمنی رئیس کل بانک مرکزی در نخستین گردهمایی مدیران شبکه بانک صنعت ومعدن در سال 1391 که در شهر مشهد مقدس برگزار شد حضور یافت .
به گزارش معدن نیوز به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن در این نشست که باحضور مهندس دانیالی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل ، اعضای هیئت مدیره ، معاونین ، مدیران و سرپرستان و رؤسای شعب این بانک برگزار شد ، دکتربهمنی در خصوص ضرورت و نحوه هدایت نقدینگی به سمت تولید در کشور و حمایت از تولید کنندگان به سخنرانی پرداخت .
رئیس کل بانک مرکزی گفت : در سال جاری که مقام معظم رهبری آن را سال تولید ملی، حمایت ازکار و سرمایه ایرانی نام نهاده اند 37 درصد از منابع بانکی به بخش صنعت و معدن ، 25 درصد به بخش مسکن ، 20 درصد به بخش کشاورزی، 8 درصد به بخش صادرات و 10 درصد به بخش خدمات و بازرگانی اختصاص یافته است .
ایشان افزود : برای این که منابع در جای درست خود مصرف شود باید هدایت پول در مسیر تولید کالا انجام گیرد و این امر یکی از ویژگی های بانکداری بدون ربـا است زیرا ربا اضافه ای است که از دین و قرض دریافت می شود در حالی که سود ناشی از انجام معامله است .
وی بیان داشت : بانکها با استفاده از قابلیتهای بند 29 قانون بودجه سال 1391 می توانند مطالبات خود را برای یکبار با بخشش جرائم از یک تا 5 سال تقسیط نمایند.
دکتربهمنی در بخش دیگری از سخنان خود اولویت اعطای تسهیلات به واحدهایی که با ظرفیت پائین تری کار می کنند را از راهکارهایی بـر شمرد که می توان با تکیه برآن به حـمـایت از واحـدهای تـولیدی کشـور پـرداخت .
رئیس کل بانک مرکزی در ادامه سخنان خود پرداخت تسهیلات به طرح های نیمه کاره که پیشرفت فیزیکی داشته و هزینه کمتری را می طلبند را از اولویت های حمایت از تولید توصیف کرد .
وی در خصوص تقسیط بدهی صنعتگران بیان داشت : ما در شرایطی هستیم که باید سعی کنیم تا مصارف خود را با منابع تـطبیق دهیم ، یعنی اگر 100 واحد منابع داریم باید برنامه ریزی هایمان نیز مطابق همان میزان منابع ، پس از کسر ذخایر قانونی باشد .
دکتر بهمنی رعایت نکردن این امر را موجب افزایش نقدینگی در جامعه و در نتیجه افزایش تورم و آسیب دیدن همه افراد جامعه دانست .
رئیس کل بانک مرکزی در خصوص کنترل مسائل ارز در کشور گفت : بانکها بازوی اقتصاد کشور هستند و عملکرد صحیح بانکها حتماً به ما کمک خواهد کرد تا به کنترل بهای ارز در کشور بپردازیم .
ایشان افزود : اگر ارز برای وارد کردن مواداولیه اختصاص می یابد باید کنترل لازم برای جلوگیری از انحراف و مصرف آن در موارد دیگر صورت گیرد .
وی وضعیت صندوق تـوسعه ملی را مـناسب توصیف کرده و بیان داشت که بانک صنعت و معدن برای عاملـیت منابع این صندوق در اولویت اول قرار گرفته است .
یادآور می شود که در پایان ، دکتر بهمنی به سئوالات حاضران در این نشست پاسخ گفت .


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد