بازار سرمایه

طلا ثابت ماند

بهای جهانی طلا در انتظار تصمیم بانک مرکزی اروپا

بهای جهانی طلا در انتظار تصمیم بانک مرکزی اروپا
پایگاه خبری معدن نیوز- انتظار سرمایه گذاران به نتایج نشست دو روزه بانک مرکزی اروپا موجب شد قیمت جهانی طلا امروز پنج شنبه در محدوده ۱۷۵۰دلار ثابت باقی بماند.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- انتظار سرمایه گذاران به نتایج نشست دو روزه بانک مرکزی اروپا موجب شد قیمت جهانی طلا امروز پنج شنبه در محدوده 1750دلار ثابت باقی بماند.
 
به گزارش معدن نیوز به نقل از رویترز،از آنجایی که بحران منطقه یورو در حال افزایش است مقامات اروپایی در خصوص کمکهای مالی به اسپانیا به مدت دو روز مذاکره خواهند نمود.

براساس این گزارش،کاهش ارزش دلار تقاضا برای کالاهای اقتصادی نظیر طلا که معامله آن با دلار صورت می گیرد را افزایش می دهد.

براین اساس،رشد اقتصاد آمریکا و نگرانی سرمایه گذاران نسبت به توقف اجرای طرح جدید محرکه اقتصادی بانک مرکزی این کشور و همچنین تردیدها نسبت به کمکهای مالی به اسپانیا از سوی بانک مرکزی اروپا بهای طلا را در هفته جاری به 1730 دلار کاهش داد.

این گزارش می افزاید"چن مین"تحلیلگر اقتصادی چین پیش بینی کرده است با توجه به اینکه سرمایه گذاران در انتظار نتایج نشست بانک مرکزی اروپا می باشند بهای طلا سطح حمایتی 1730 دلار را حفظ خواهد کرد.

اونس جهانی طلا امروز پنج شنبه در محدوده 1750 دلار ثابت باقی مانده است و هر اونس طلای آمریکا با نوسان جزئی در سطح 1751 دلار و 50 سنت داد و ستد شده است.

گفتنی است، امروز اولین روز نشست بانک مرکزی اروپا می باشد .


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد