فولاد و آهن

از بین 22 شرکت حاضر

۳۶ درصد گروه فلزات اساسی در اختیار مس

۳۶ درصد گروه فلزات اساسی در اختیار مس
پایگاه خبری معدن نیوز- از بین ۲۲ شرکت حاضر در گروه فلزات اساسی، ملی صنایع مس بیشترین ارزش بازار را به خود اختصاص داده است.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- از بین 22 شرکت حاضر در گروه فلزات اساسی، ملی صنایع مس بیشترین ارزش بازار را به خود اختصاص داده است.
به گزارش معدن نیوز، ملی صنایع مس، فولاد مبارکه اصفهان و فولاد خوزستان، رتبه‌های اول تا سوم شرکت‌های حاضر در گروه فلزات اساسی بورس را از نظر ارزش بازار سهام به خود اختصاص دادند.
بر اساس تازه ترین آمار منتشر شده در بورس اوراق بهادار، ارزش روز سهام ملی صنایع مس در بورس تهران از مرز 106 هزار میلیارد ریال فراتر رفته و به رقم 106 هزار و 20 میلیارد ریال رسیده است. این شرکت 35.91 درصد از کل ارزش بازار گروه فلزات اساسی را در اختیار دارد.
بر این اساس، ملی صنایع مس ایران در جمع 22 شرکت حاضر در گروه فلزات اساسی، در صدر جدول ایستاده است و شرکت فولاد مبارکه اصفهان در مکان دوم قرار دارد.
ارزش کل سهام فولاد مبارکه اصفهان در بورس تهران 92 هزار و 699 میلیارد ریال است که این رقم، فولاد مبارکه را در جایگاه دوم قرار می دهد.
بر اساس این گزارش، فولاد خوزستان با ارزش بازاری بالغ بر 49 هزار و 552 میلیارد ریال، مجتمع فولاد خراسان با ارزش بازاری برابر 21 هزار و 140 میلیارد ریال، فولاد آلیاژی ایران با ارزش بازار 6 هزار و 746 میلیارد ریالی و کالسیمین با ارزش بازار 6 هزار و 271 میلیارد ریالی در رتبه های سوم تا ششم جدول بورس تهران قرار گرفته اند.
پس از این شرکت ها هم، آلومینیوم ایران، فولاد کاویان، گروه صنعتی سپاهان و ملی سرب و روی ایران رتبه های هفتم تا دهم را به خود اختصاص داده اند.
این در حالی است که گروه فلزات اساسی هم اکنون با 22 شرکت و 54 میلیارد و 957 میلیون سهم در بورس اوراق بهادار دارای بیشترین ارزش بازار میان سایر صنایع است. مجموع ارزش بازار سهام این گروه 295 هزار و 192 میلیارد ریال است و بر این اساس، 20.84 درصد بازار را در اختیار خود دارد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد