سایر

کنگره و نمایشگاه بین‌المللی معدن هفته آینده در تهران برگزار می‌شود

کنگره و نمایشگاه بین‌المللی معدن هفته آینده در تهران برگزار می‌شود
خبرگزاری تخصصی معدن- نایب رئیس خانه معدن ایران اعلام کرد: کنگره و نمایشگاه بین المللی معدن هفته آینده از ۲۶ تا ۲۹ مهر توسط خانه معدن ایران و با حمایت وزارت صنایع و معادن در تهران برگزار می‌شود.
  بزرگنمايي:

خبرگزاری تخصصی معدن- نایب رئیس خانه معدن ایران اعلام کرد: کنگره و نمایشگاه بین المللی معدن هفته آینده از 26 تا 29 مهر توسط خانه معدن ایران و با حمایت وزارت صنایع و معادن در تهران برگزار می‌شود.
به گزارش معدن نیوز ، محمدرضا بهرامن گفت: این کنگره یکی از بزرگترین اجتماعات معدنی بین‌المللی است که از تمام نقاط جهان در آن حضور خواهند داشت.
وی شعار کنگره و نمایشگاه بین‌المللی معدن 2010 را «توسعه هزاره سوم با معدن آغاز می‌شود» ذکر کرد و افزود: در این کنگره چهار روزه 83 مقاله از ایران و جهان که مورد تایید اساتید خبره قرار گرفته است؛ ارایه می‌شود.
بهرامن درباره شعار کنگره امسال توضیح داد: اعتقاد داریم که معدن ذاتا بین المللی است و می‌تواند اقتصاد آینده جهان را تغییر دهد لذا ما هم به‌عنوان یک کشور معدنی، مسیر خود را در مسیر بین‌المللی می‌بینیم.
نایب رئیس خانه معدن ایران ادامه داد: کشور ما در مرحله اولیه اکتشاف مواد معدنی است و تاکنون بین 15 تا 20 درصد ذخایر معدنی شناسایی شده و باید در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های بیشتری انجام شود.
وی با بیان اینکه اکنون بهترین زمان برای دیگر کشورها برای سرمایه‌گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی ایران است، گفت: براساس استانداردهای بین المللی میانگین برداشت از معادن حدود یک درصد است، اما این رقم در ایران 3/0 درصد برآورد شده لذا باید امکانات و شرایط برای این موضوع با اطلاع‌رسانی بیشتر در کنگره فراهم شود.
وی افزود: در حال حاضر میزان استخراج از معادن کشور حدود 250 میلیون تن است، اما براساس اهداف برنامه پنجم این رقم باید به حدود 500 میلیون تن برسد که تحقق این مهم نیازمند سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است.
بهرامن با بیان اینکه در روز نخست این کنگره از حدود یک‌هزار و 300 نفراز مدیران، کارشناسان، صاحب‌نظران، اساتید دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، دانشجویان و دست‌اندرکاران بخش معدن و صنایع معدنی دعوت شده است، افزود: در روز پایانی کنگره نیز مراسم ویژه‌ای برای دانشجویان رشته معدن پیش‌بینی شده است.
غلامرضا حمیدی‌انارکی دبیرخانه معدن ایران نیز در این نشست خبری گفت: در این کنگره شش میزگرد تخصصی شامل اکتشاف مواد معدنی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنایع مس ایران، تسهیلات زیست‌محیطی معادن، قانون معادن و استراتژی، فرصت های سرمایه‌گذاری در معادن و همچنین برنامه پنجم توسعه برگزار خواهد شد.
وی افزود: همزمان با برگزاری کنگره، نمایشگاهی از تولیدات و تجهیزات و ماشین‌آلات معدنی با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.
حمیدی بر لزوم فرهنگ معدنکاری در کشور تاکید کرد و گفت: عمکرد بخش معدن در سال‌های اخیر نشان داد که این بخش در ارتباط با بحران مالی غرب و یا تحریم‌ها، کمتر دستخوش این تغییرات شد، لذا بخش معدن می‌تواند به‌عنوان یک حرکت عظیم در اقتصاد کشور نقش ایفا کند.
وی با بیان اینکه تولیدات معدنی می‌تواند شاخه‌هایی از بخش صنعت را به حرکت درآورد، اظهار امیدواری کرد: برگزاری کنگره و نمایشگاه بین‌المللی معدن 2010 تهران بتواند زمینه خوبی را برای توسعه بخش معدن کشور فراهم کند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد