فولاد و آهن

بومی سازی قطعات مکانیکی و برقی دربهای اتوماتیک در تعمیرات مرکزی

بومی سازی قطعات مکانیکی و برقی دربهای اتوماتیک در تعمیرات مرکزی
پایگاه خبری معدن نیوز-با بومی سازی قطعات مکانیکی و برقی دربهای اتوماتیک در تعمیرات مرکزی فولاد مبارکه علاوه بر دست‌یابی به دانش فنی تعمیرات اساسی این قبیل دربها و جلوگیری از خروج مبالغ قابل توجهی ارز از کشور، سالیانه مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال صرفه‌جویی برای فولاد مبارکه حاصل شد.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز-با بومی سازی قطعات مکانیکی و برقی دربهای اتوماتیک در تعمیرات مرکزی فولاد مبارکه علاوه بر دست‌یابی به دانش فنی تعمیرات اساسی این قبیل دربها و جلوگیری از خروج مبالغ قابل توجهی ارز از کشور، سالیانه مبلغ 600 میلیون ریال صرفه‌جویی برای فولاد مبارکه حاصل شد.
به گزارش معدن نیوز مسئول تعمیرات دربهای اتوماتیک در فولاد مبارکه با تایید این خبر گفت: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در سال تولید ملی ، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و در پی تاکید مدیر عامل شرکت مبنی بر بومی سازی تجهیزات، جهادگران تعمیرات مرکزی در مرکز نگهداری و تعمیرات تاسیسات برق و مکانیک با همکاری شرکتهای داخلی موفق به طراحی و ساخت قطعات مکانیکی و برقی دربهای برقی اتوماتیک گردیدند.
 ایرج فرهمند درهمین رابطه با بیان اینکه دربهای مذکور ساخت شرکت BMP ایتالیا می‌باشند و در سالن‌های خطوط تولید و سایر کارگاهها مورد استفاده قرار می گیرند، افزود: به دلیل مشکلاتی که در تهیه و تامین قطعات این دربها و همچنین مطلوب نبودن کیفیت ساخت و عمر مفید پایین این قطعات، این واحد بر آن شد تا طراحی و ساخت نمونه مشابه این قطعات را در داخل کشور آغاز نماید.
وی با اشاره به این مطلب که شافت و استراکچر دربهای اتوماتیک ازاصلی ترین قطعات مکانیکی آنها می باشند ، گفت:هم اکنون با ارتقاء کیفیت و عمر مفید آن در طراحی و ساخت، علاوه بر کاهش 60 درصدی هزینه ساخت نسبت به نمونه مشابه خارجی و جلوگیری از خروج ارز، کاهش چشمگیری در موارد تعمیراتی و افزایش آماده به کاری آنها را شاهد بوده‌ایم.
مسئول تعمیرات دربهای اتوماتیک افزود : یکی دیگر از قطعات بومی سازی شده در این رابطه، لیمیت سوییچ خاص به کار رفته در این دربها می باشد که با هزینه ای بالغ بر 20 درصد هزینه مشابه خارجی ساخته شده است. . وی توضیح داد؛ در نمونه مشابه خارجی از چرخ دنده‌ها و بادامکهای پلاستیکی استفاده شده بود که به مرور زمان مستهلک و به دلیل عدم امکان جایگرینی با قطعه مشابه غیر قابل استفاده می گردید که در نمونه بومی سازی شده ،جایگزین کردن قطعات آلومینیومی باعث افزایش استحکام و عمر مفید قطعه تا چندین برابر نمونه  خارجی گردیده است.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود افزایش ضریب قطع حد بالا و پایین درب تا حد دو برابر جهت افزایش ایمنی و تنظیم راحت تر آن را از دیگر مزیتهای این قطعات بومی سازی شده دانست.
ایرج فرهمند خاطر نشان کرد: پیش ازاین نیز تعدادی از انواع ساپورتها (ساپورت گیربکس، ساپورت نگهدارنده پرده درب، ساپورت متصل کننده استراکچرها به یکدیگر)، و همچنین برد فرمان الکترونیکی دربها در این قسمت با همکاری سازندگان داخلی طراحی و بومی سازی و مورد استفاده قرار است.
فرهمند در پایان از حمایتهای مدیر عامل و مدیر تعمیرات مرکزی و همچنین رییس مرکز نگهداری و تعمیرات تاسیسات برقی و مکانیکی و سرپرست قسمت نگهداری و تعمیرات بالابرها، و همکاری سایر همکاران در قسمت‌های خدمات فنی تعمیرات مرکزی ، مرکز نگهداری و تعمیرات تاسیسات برقی و مکانیکی و تعمیرگاه مرکزی تشکر و قدردانی نمود



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد