طلا و نقره

کلنگ بزرگترین معدن طلای سقز به زمین زده شد

کلنگ بزرگترین معدن طلای سقز به زمین زده شد
پایگاه خبری معدن نیوز- پروژه معدن طلای شهرستان سقز با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و مسوولان استانی امروز کلنگ‌زنی شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم کلنگ‌زنی معدن طلای سقز، اظهار کرد: مناطق مرزی کردستان به دلیل 8 سال دفاع مقدس از روند توسعه و آبادانی عقب مانده است و متاسفانه بسیاری از مناطق در دوران جنگ تحمیلی از سکنه تخلیه شده‌اند، اما خوشبختانه پس از پایان جنگ شاهد رونقی دوباره در این مناطق بوده‌ایم وهم‌اکنون نیز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با سرمایه‌گذاری بیش از 600 میلیارد ریال در پروژه معدن طلای سقز اقدام به زنده کردن این ظرفیت‌های ویژه نموده است.

ربیعی افزود: برای معدن طلای سقز از محل شرکت‌های سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی 600 میلیارد ریال در این پروژه سرمایه‌گذاری صورت خواهد گرفت و در مجموع برای 350 نفر اشتغالزایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت توسعه معادن طلای کردستان از سال 92 فعالیت اجرایی بر روی این پروژه را آغاز کرده و تاکنون نیز 130 میلیاردریالی برای احداث جاده دسترسی خرید دو سوله آزمایشگاهی برای عیارسنجی طلا و مطالعات ارزیابی زیست‌محیطی، مطالعات جانمایی کارخانه و تاسیسات زیربنایی،اخذ پروانه بهره‌برداری و شروع عملیات استخراج ماده معدنی هزینه کرده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: این معدن با ذخیره اولیه 17 تن طلا در بارهای بعدی و تولید 30 تن طلای خالص نیز به پیش خواهد رفت.

ربیعی افزود: توصیه کرده‌ایم که تمامی مباحث زیست‌محیطی و حفظ‌ طبیعت زیبای منطقه در این پروژه با جدیت دنبال شود و امیدواریم امسال بتوانیم در نخستین گام‌ها نتایج خوبی را دریافت نماییم.

وی افزود: در بخش استخراج معادن برای 120 نفر در بخش کارخانه فرآوری و استحصال برای 100 نفر در بخش اداری، فنی و آزمایشگاهی برای 50 نفر، در بخش خدمات و تدارکات برای 30 نفر در قالب این پروژه اشتغالزایی صورت خواهد گرفت، همچنین به صورت غیرمستقیم نیز برای 50 نفر شغل ایجاد خواهد شد.

بهمن مرادنیا استاندار کردستان نیز در مراسم کلنگ‌زنی این پروژه اظهار کرد: از نگاه ویژه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای سرمایه‌گذاری در معدن طلای سقز و اختصاص بیش از 600 میلیارد ریال به این پروژه سپاسگزاریم و امیدواریم شاهد نقش‌آفرینی هرچه بیشتر شرکت‌های سرمایه‌گذاری تابعه این وزارتخانه در کردستان باشیم.

محسن بیگلری نماینده مردم سقز وبانه در مجلس شورای اسلامی نیز ظرفیت‌های معدن کردستان و بویژه شهرستان سقز را به عنوان امری ویژه در راستای توسعه اقتصادی کردستان و حتی ایران اسلامی عنوان کرد و افزود: انتظار داریم شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری کشور با در نظر گرفتن ظرفیت‌های ویژه کردستان برای توسعه اشتغال و ارتقای معیشت مردمان اسن استان مرزی همت گمارند.

بیگلری خاطرنشان کرد: امیدواریم مسوولان و متولیان این معدن از ظرفیت نیروی انسانی روستاهای حاشیه معدن به نحو احسن بهره گیرند و زمینه را برای اشتغالزایی جوانان این مناطق فراهم کنند.

گفتنی است وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و هیئت همراه در ادامه سفر دو روزه خود به کردستان از طرح توسعه درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان سقز بازدید خواهد کرد و در شورای اداری این شهرستان نیز حضور خواهد یافت.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد