آلومینیوم و مس

راه اندازی کارخانه‌های صنعت مس با تکیه بر توان داخلی

راه اندازی کارخانه‌های صنعت مس با تکیه بر توان داخلی
پایگاه خبری معدن نیوز-معاون اکتشاف سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: شرکت ملی صنایع مس ایران کارخانه‌های خود را با تکیه بر توان داخلی راه اندازی می‌کند.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز-معاون اکتشاف سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: شرکت ملی صنایع مس ایران کارخانه‌های خود را با تکیه بر توان داخلی راه اندازی می‌کند.
به گزارش معدن نیوز، بهروز برنا درباره دانش و توان علمی بخش معدن و صنایع معدنی کشور اظهار کرد: بخش اکتشاف شرکت ملی صنایع مس ایران دارای کارشناسان و امکانات خوبی است به‌طوریکه در عرصه بین‌المللی و با مراکز علمی جهان نیز همکاری دارد.
وی با بیان اینکه از نظر دانش فنی، چیزی از دنیا کم نداریم تصریح کرد: شرکت مس کارخانه های تصفیه، آند و کاتد و مولیبدن خود را با استفاده از نیروهای متخصص داخلی راه اندازی کرده است.
برنا به سابقه معدنکاری در ایران اشاره کرد و گفت: صنعت مس پیشینه تاریخی دارد و از گذشته‌های دور بیش از 600 معدن کوچک و بزرگ مس به صورت شدادی فعال بود.
وی درباره مزیت سرمایه‌گذاری در صنعت مس اظهار کرد: هم اکنون حدود 85 ذخیره پروفیلی روی کمربند جهانی مس قرار دارد که ایران نیز روی این کمربند قرار دارد که نشان دهنده وضعیت مطلوب ماست.
وی افزود: به تازگی پاکستان با سرمایه‌گذاری مناسب در بخش اکتشاف روی همین کمربند، موفق به کشف ذخیره‌ای نزدیک به 4 میلیارد تن مس در نزدیکی مرز ایران شده است.
معاون اکتشاف سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی با بیان اینکه معدن و صنایع معدنی بنگاه‌های زودبازده نیستند گفت: در معدنکاری یک نسلی کار می‌کند و نسل بعد استفاده می‌کند چراکه تا اکتشافات تکمیل شود و به بهره برداری برسد زمان زیادی سپری می‌شود.بویژه در معادن بزرگ دنیا شاهد هستیم که بین10 تا 15 سال زمان تنها برای اکتشافات صرف می‌شود.
برنا افزود: در دنیا به ازای یک دلار سرمایه‌گذاری در بخش معدن، نزدیک به 3 دلار سودآوری حاصل می‌شود که اگر بتوانیم در ایران،‌ صنایع پایین دستی و بالادستی ایجاد کنیم این شاخص بالاتر نیز خواهد بود.
وی با بیان اینکه افزایش ارزش افزوده با خام فروشی حاصل نمی‌شود گفت: در کشور ما صنایع معدنی خوب شکل گرفته است و فعالان این حوزه نیز از مزیت اقتصادی ایجاد صنایع پایین دستی ونقش آن در افزایش ارزش افزوده، ایجاد اشتغال و ... بخوبی آگاه هستند.
وی تصریح کرد: هم اکنون ذخایر خوبی از خاک های نادر که در صنایع های‌تک و ساخت ریزتراشه‌ها مورد استفاده قرار گیرد در ایران شناسایی شده که سرمایه‌گذاری در آن می‌تواند ارزش افزوده بسیار بالایی را به ارمغان بیاورد.
 



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد