اخبار استان ها

انتقال آب خلیج فارس به استان کرمان رونق صنعتی بیشتر را در پی دارد

انتقال آب خلیج فارس به استان کرمان رونق صنعتی بیشتر را در پی دارد
پایگاه خبری معدن نیوز-انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان در جلسه ای با حضور رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجاتر استان کرمان، مدیرعامل مجتمع گل گهر ، معاون برنامه ریزی توسعه شرکت ملی مس ایران و معاون اقتصادی و سرمایه گذاری بنیاد تعاون ناجا بررسی شد.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز-انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان در جلسه ای با حضور رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجاتر استان کرمان، مدیرعامل مجتمع گل گهر ، معاون برنامه ریزی  توسعه شرکت ملی مس ایران و معاون اقتصادی و سرمایه گذاری بنیاد تعاون ناجا بررسی شد.
به گزارش معدن نیوز  در این جلسه حاضرین تحقق این هدف را باعث رونق صنعتی و اقتصادی استان کرمان برشمردند.
نصرت خوش نیاز معاون برنامه ریزی توسعه شرکت ملی مس ایران با بیان اینکه پایه گذار این حرکت مجتمع گل گهر بوده است، گفت: به دلیل اینکه آوردهای آب های سطحی در استان بسیار ناچیز و اصلا جواب پروژه های صنعتی را نمی دهد، انتقال آب حوزه به حوزه و تامین آب از خلیج فارس به کرمان بهترین راه است.
وی با بیان اینکه کشورهای حوزه خلیج فارس در سال های گذشته از این امکان استفاده کرده اند، افزود: گزارش پیش امکان سنجی با موفقیت انجام شده است و از ابتدای سال آینده پروژه شکل اجرایی را به خود خواهد گرفت.
خوش نیاز اظهار کرد: همه زیر ساخت ها برای انجام مراحل اجرایی آماده شده است و مسوولان تاکید ویژه بر اجرایی شدن هر چه سریعتر پروژه دارند.
در ادامه محمد جلال مآب مدیرعامل مجتمع گل گهر تامین آب استان از خلیج فارس را یک ضرورت و راهی اجتناب ناپذیر دانست و گفت: از زمان آغاز عملیات اجرایی پروژه مدت سه سال و نیم برای بهره برداری از آن برنامه ریزی شده است که امکان کاهش دادن زمان اجرایی پروژه به سی ماه در حال بررسی است.
سپس رستمی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری بنیاد تعاون ناجا با اعلام اینکه بنیاد تعاون ناجا بر اساس تفاهم نامه انجام شده با استانداری کرمان در موارد صنعت و معدن، کشت و صنعت، کویرزدایی و احداث نیروگاه آماده مشارکت در پروژه انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان است، بیان داشت: بنیاد تعاون ناجا در خصوص بحث انتقال آب به میزان 20 درصد از کل پروژه، سرمایه گذاری خواهد کرد.
در این جلسه طرفین در مورد چگونگی ایجاد فضای همکاری مشترک و سرمایه گذاری تبادل نظر کردند.

 


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد