آلومینیوم و مس

معادن مس جوابگوی رشد تقاضا نخواهند بود

معادن مس جوابگوی رشد تقاضا نخواهند بود
خبرگزاری تخصصی معدن- شرکت ریو تینتو گفت که پروژه های معدنکاری مس طراحی شده قادر به پاسخگویی به رشد تقاضا با سرعتهای جاری نخواهند بود و بازار این فلز در اغلب دهه آینده دچار کسری خواهد بود.
  بزرگنمايي:

خبرگزاری تخصصی معدن- شرکت ریو تینتو گفت که پروژه های معدنکاری مس طراحی شده قادر به پاسخگویی به رشد تقاضا با سرعتهای جاری نخواهند بود و بازار این فلز در اغلب دهه آینده دچار کسری خواهد بود.
به گزارش معدن نیوز مدیر کل بخش توسعه تجاری مس ریو تینتو بر اساس اسلایدهایی که در یک کنفرانس مربوط به صنعت مس در لندن به نمایش درآمد نشان داد که تولید حاصل از پروژه های مس احتمالی تنها قادر خواهد بود به 3 درصد رشد تقاضا تا سال 2020 پاسخ بدهد. اگر تقاضا برای مس رشدی 5 درصدی در سال داشته باشد بازار تا سال 2020 هیچگاه با مازاد عرضه روبرو نخواهد شد، حتی اگر تمام پروژه های جدید برنامه ریزی شده وارد خط تولید شوند و مقدار تولید را از 16 میلیون تن کنونی به بیش از 22 میلیون تن برسانند. حدود 80 درصد مس مورد نیاز جهان از معادن و 20 درصد باقیمانده از بازیافت قراضه تأمین می شود. گروه مطالعات بین المللی مس در گزارشی در اوایل ماه جاری میلادی پیش بینی کرد که تقاضا برای مس در سال 2010 حدود 3.81 درصد و در سال 2011 حدود 4.49 درصد رشد داشته باشد. مدیر کل بخش توسعه تجاری مس ریو تینتو  گفت که کمتر از نیمی از عرضه مس جهانی در سال 2020 از مناطق کم خطر تأمین خواهد شد، در حالیکه در سال 2000 نزدیک به دو سوم از چنین مناطقی تأمین می شد. مناطق پر خطر 9 درصد از مس جهانی را تولید خواهند کرد. عیارهای سنگ معدن مس نیز همچنان تا سال 2020 ، هر چند با سرعتی کمتر نسبت به سرعت چند دهه پیش، رو به کاهش خواهند گذاشت و به طور متوسط به سمت 1 درصد میل خواهند کرد. این در حالی ست که معادن بزرگ جدیدی که در زمینه مس کشف می شوند به طور فزاینده ای در اعماق زمین وجود دارند. مس به عنوان فشارسنجی برای سلامت اقتصاد جهانی تلقی می شود اما افزایش قیمت آن به بالاترین سطوح از سال 2008 به بعد علی رغم نگرانیهای دوباره سر برآورده پیرامون رشد اقتصاد جهانی میسر شده است. تحلیلگران معتقدند که سیر کاهنده ارزش دلار ایالات متحده که هزینه کالاهای متکی به دلار را بالا می برد، نگرانیهای مربوط به پولهای کاغذی و انتظارات برای کسری عرضه از سال آینده  به رشد قیمت این فلز دامن زده اند. قیمت هر تن مس پیشفروش برای تحویل سه ماهه در بورس فلزات لندن در ساعت  15 روز 16 اکتبر به 8340 دلار رسید. ریو تینتو پیش بینی می کند که متوسط مصرف مس هر فرد از حدود 12 دلار به حدود 16 دلار تا سال 2020 افزایش خواهد یافت. مصرف در اقتصادهای توسعه یافته به 25 دلار برای هر فرد خواهد رسید.
 


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد